جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سوگواره شعر فاطمی با عنوان «محبوبه خدا»

حوزه / معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری کنگره سراسری شعر فاطمی در این استان خبر داد و گفت: این کنگره همزمان با ایام سوگواری صدیقه طاهره (س) برگزار می شود.

حجت‌الاسلام علیمراد کیانی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در همدان اظهار داشت: کنگره شعر فاطمی پنجشنبه 28 بهمن ماه از ساعت 8:30 صبح شروع می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این کنگره الگوسازی فرهنگ ناب فاطمی، ترویج شعرهای آئینی و استفاده از ظرفیت‌های شعرای آئینی شعر فاطمی است، ضمن اینکه می‌خواهیم اشعار افراد برگزیده‌ای را که فرصت و امکان چاپ آن را نداشته‌اند را به چاپ برسانیم.

حجت الاسلام کیانی گفت: با شروع فراخوان ارسال آثار به کنگره سراسری شعر فاطمی نزدیک 300 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره در همدان ارسال شد و مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.

وی از حضور 300 تن از هنرمندان، شعرا و مداحان کشور در اختتامیه کنگره سراسری شعر فاطمی خبر داد و گفت: در این مراسم از 17 برگزیده کشوری کنگره تجلیل می‌شود.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه این کنگره 17 برگزیده دارد، تصریح کرد: 8 تن را بانوان و 9 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند که توانسته‌اند با ارائه اشعار مناسب در بخش دانش‌آموزی، دانشجوئی، حوزوی و آزاد رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کنند.

وی عنوان کرد: تمام اشعار نفرات برگزیده به همراه یک اثر از افرادی که شعرشان در سطح بالایی قرار  داشت اما نتوانستند حائز رتبه شوند در کتابی با عنوان " برگزیده شهر کنگره فاطمی" چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha