پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماموستا مصطفی محمودی-امام جمعه پیرانشهر

حوره/ امام جمعه پیرانشهر گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، هم اکنون شاهد پیشرفت و ترقی صد برابری حوزه های علمیه هستیم.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم شاه بر ایران حاکم بود و ارزش های دین را زیر پا می گذاشت، اظهار داشت: متاسفانه شاه خائن هیچ هنجار اسلامی را رعایت نمی کرد و حتی پوشش را از زنان منع کرده و مردان را وادار به فساد می کرد.

امام جمعه پیرانشهر افزود: در آن سال ها بیش از آنکه در تهران مسجد یا کتابخانه وجود داشته باشد، شهر پر از میخانه بود و شاه می خواست فرهنگ غربی را به طور کامل در ایران پیاده کند.

وی با بیان اینکه حکومت طاغوتی آن زمان، افراد مسلح را دستگیر و آنان را شکنجه می کرد، تصریح کرد: علاوه بر آن، شاه ثروت ایران را به آمریکا داده، در حالی که مردم کشورمان در فقر و بیکاری زندگی می کردند.

ماموستا محمودی با اشاره به اینکه در مذهب تشیع، حوزه های علمیه مستقل از دولت فعالیت می کنند، بیان داشت: پیش از انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه از سوی رژیم شاه در فشار بوده و نمی توانستند در مسائل سیاسی دخالت کنند.

وی افزود: در آن زمان اگر کسی علیه شاه اعتراض می کرد، دولت آنها را دستگیر کرده و حتی روحانیت و اهل علم را مورد تحقیر قرار می داد و سعی در تضعیف حوزه های علمیه داشت.

ماموستا محمودی ادامه داد: اما امروزه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، حوزه ها از نظر کمی و کیفی وضعیت مطلوبی دارند و می توانند فرهنگ اسلامی را به طور کامل ترویج و تبلیغ کنند، در حالی که پیش از آن حق بازگویی حقایق را نداشتند.

امام جمعه پیرانشهر با ابراز خرسندی از اینکه امروز حوزه های علمیه می توانند از نظر علمی به رشد و پیشرفت برسند، اذعان داشت: خوشبختانه امروز حوزه های علمیه در تمامی شهرها دایر بوده و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، هم اکنون شاهد پیشرفت و ترقی چشمگیرحوزه ها هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha