جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست طلاب و فضلای اصفهانی مقیم حوزه علمیه  قم

حوزه/ نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب، گفت: امروز متأسفانه برخی مسئولین به جای همراهی و همگامی با ولایت فقیه، مانع تراشی کرده و در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی گام بر‌نمی‌دارند و دائماً چشم به خارج از کشور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، امروز در جمع روحانیون، در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در آستانه یوم الله 22 بهمن، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز یک امانت الهی است که به دست ما رسیده است و باید این امانت الهی را حفظ کنیم و به سلامت به دست آیندگان برسانیم.

 نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همگی در حفظ امقلاب باید وظیفه خود را بشناسیم و با قوت به آن عمل کنیم، گفت: در این عرصه رسالت روحانیون بسیار حساس، دقیق و مهم است.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه به خطبه 146 نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) «اِن هذَا الاَْمْرَ لَمْ يَكُنْ نَصْرُهُ وَ لا خِذْلانُهُ بِكَثْرَة وَلا بِقِلَّة، وَ هُوَ دينُ اللّهِ الَّذى اَظْهَرَهُ، وَ جُنْدُهُ الَّذى اَعَدَّهُ وَ اَمَدَّهُ، حَتّى بَلَغَ ما بَلَغَ» که در آن حضرت امیر(ع) عوامل شکست و پیروزی اسلام را بیان می کنند، تصریح کرد: طبق فرمایش حضرت امیر المومنین، تعداد طرفداران و حامیان، عامل پیروزی اسلام نیست.

وی با بیان این که شکست و پیروزی اسلام به کمیت طرفداران آن نبوده و به عوامل دیگر بستگی دارد که وحدت حول محور ولایت یا همان رهبری صالح از آن جمله است، ابراز داشت: امروزه از سوی دشمن علیه اسلام به صورت تیمی عمل می شود، تشکیل شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی و گروه های تکفیری مصداق بارز آن است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس نهج‌البلاغه، محور قوت اسلام جایگاه رهبری و ولایت است، لذا دشمن این موضوع را به خوبی درک کرده است و از این رو در فتنه 88 سعی در تخریب، تضعیف و درنهایت حذف جایگاه ولایت فقیه را داشت.

 نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی در برابر رژِیم شاهنشاهی دو کار عمده کرد، ابتدا معرفی اسلام ناب محمدی بدون تحریف و سپس افشاگری روشن و شفاف نسبت به سلطه جهانی و استکبار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک در ادامه با قرائت خطبه 122 نهج‌البلاغه «فَلَقَدْ كُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ )صلى الله عليه وآله( وَ آن الْقَتْلَ لَيَدُورُ عَلَى الْآباءِ وَ الْأَبْنَاءِ وَ الْإِخْوَانِ وَ الْقَرَابَاتِ فَمَا نَزْدَادُ و...)، گفت: شرایط امروز چون زمانی است که حضرت امیر المومنین(ع) در این خطبه به آن اشاره داشته اند و بر ما فرض است که در کنار ولایت فقیه بایستیم و دراین شرایط بر ایمان خود بیفزاییم و صبوری کنیم تا به پیروزی رسیم.

وی به جانفشانی های فراوان ملت ایران برای رسیدن انقلاب به سی و هشتمین سالگرد پیروزی اش، اشاره و عنوان کرد: امروز متأسفانه برخی مسئولین به جای همراهی و همگامی با ولایت فقیه، مانع تراشی کرده و در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی گام بر‌نمی‌دارند و دائماً چشم به خارج از کشور دارند.

نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: برای تحقق یک نظام جمهوری اسلامی همه جانبه باید همه مسئولان و ملت حول محور ولایت فقیه حرکت کنند، گوش جریانات سیاسی باید به دهان ولایت فقیه باشد و با عوامل فساد با قوت برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به فتنه های دشمن، یادآور شد: فلج کردن اقتصاد داخلی و دراز کردن دست خود در مقابل بیگانگان از نشانه های فتنه بزرگتر است که از سوی دشمن طراحی شده، ولی عمل به فرمان‌های رهبر معظم انقلاب در این عرصه می تواند نجات بخش باشد.

وی بیان کرد: اسلام و انقلاب اسلامی از لحاظ مکتبی به خوبی در جهان استقرار یافته  و با سرعت مرزهای جغرافیایی را در می نوردند و ترجمه قرآن به 200 زبان زنده دنیا مصداق بارز این ادعاست.

نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان نسبت به افزایش شبهات فرهنگی، اجتماعی و دینی طراحی شده از سوی دشمن علیه انقلاب اسلامی و اسلام ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: در این عرصه رسالت حوزه های علمیه بسیار حساس است و باید با قوت در این میدان گام نهند و برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی به شبهات دشمن پاسخ دهند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha