جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: وحدت امت اسلامی اعم از شیعه و سنی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه شنبه در جمع نمازگزاران در مسجد محمد رسول‌الله (ص) اهل سنت بجنورد، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با وحدت و همدلی امت اسلامی آغاز شد و با وحدت هم استمرار می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از وحدت شیعه و سنی هراس دارند، افزود: شیعه و سنی  باید با وحدت، مقابل نفوذ دشمنان بایستند تا از انقلاب اسلامی که امانت امام راحل (ره) و شهدا است حفاظت و حراست کنند و دشمنان را از رسیدن به اهداف شومشان ناامید کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تاکید کرد: به فضل خداوند متعال توطئه‌های شوم دشمنان و استکبار به دلیل وحدت منسجم شیعه و سنی در جهان اسلام یکی پس از دیگری نقش بر آب و بی‌اثر شده است .

وی با بیان اینکه همبستگی و وحدت بین مسلمانان جهان اسلام به ابتکار امام خمینی(ره) است، گفت: ملت‌های مسلمان و پیروان مذاهب اسلامی از شیعه و سنی باید هوشیارانه در قبال دسیسه‌های تفرقه‌افکن دشمن برخورد کنند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: امروز وحدت مهم‌ترین موضوع در جهان اسلام و از واجبات است که مسلمانان با همدلی و هماهنگی در مقابله با توطئه‌های آمریکا و اسرائیل باهم وحدت داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی و جشن‌های ایام دهه فجر گفت: 2 تولد بزرگ را جشن می‌گیریم، یکی متولد شدنمان و دیگری تولد شخصیت سیاسی اجتماعی دینی و فرهنگی است که در آن انقلاب عظمت پیدا کرد و اسلام به دنیای معاصر معرفی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه اسلام وقتی سالم و مستمر می‌ماند که با ایمان قوی، هدف مشخص و استقامت همراه باشد، اظهار داشت: هدف شناسی باید همواره مورد توجه قرارگرفته و ایمان به هدف و استقامت در راه رسیدن به هدف را از جمله رکن‌های رسیدن به هدف‌های متعالی است.

وی با تاکید بر اینکه این دهه فرصت مناسبی برای بیان نقش تأثیرگذار وحدت و اتحاد در پیروزی‌های امت اسلامی و انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: اتحاد و انسجام شیعه و سنی حول محور ولایت‌فقیه موجب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا شده است و ایران به پیروزی‌های بزرگی دست یافته است.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha