جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی عبدالهی-امام جمعه اهل سنت اسدیه خراسان جنوبی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت اسدیه خراسان جنوبی گفت: امام خمینی(ره) از تحجر به ویژه در حوزه علمیه بسیار متنفر بود و همواره حوزویان و طلاب را به سمت انقلابی بودن، زیربار ظلم نرفتن و حق را مطرح کردن، راهنمایی می کردند.

مولوی احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»  در بیرجند ضمن تبریک ویژه ایام الله دهه فجر اظهار کرد: امام راحل (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی عزت و عظمت را به امت اسلامی برگرداند.

وی با بیان اینکه نقش ایشان در متحد کردن گروه های مختلف و سوق دادن به سمت انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، افزود: رهبر کبیر انقلاب سختی های زیادی کشیده و در راستای به پیروزی رساندن انقلاب سالهای زیادی از عمرشان را در تبعید به سربردند و حتی در تبعید نیز از یاد مردم و تلاش برای آزادی آنان فروگذار نکردند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه قاطع بودن در کار و ایمان به هدف را، یکی از مهمترین خصلت های اخلاقی امام راحل (ره) دانست و تصریح کرد: ایشان همه چیز را از خدا می دانستند و اعتقاد راسخ داشتن به وجود پروردگار، که این امر بسیار مهمی است که نباید از اهمیت آن غفلت کرد.

مولوی عبداللهی ضمن اشاره به توجه امام راحل (ره) به حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: ایشان از تحجر به ویژه در حوزه علمیه بسیار متنفر بود و همواره حوزویان و طلاب را به سمت انقلابی بودن، زیربار ظلم نرفتن و حق را مطرح کردن، راهنمایی می کردند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه یکی از مهمترین خواسته های بنیانگذار انقلاب اسلامی ررا پویایی حوزه های علمیه دانست و یادآور شد: حوزویان در درجه نخست خودشان باید عامل به مسائل دینی باشند.

وی نقش طلاب و روحانیت را در تنویر افکار عمومی بسیار مهم و اساسی برشمرد و متذکر شد: خیانت هایی که طاغوت و طاغوتیان در طول تاریخ بر سر ملت ایران آورده اند، باید حتما توسط آنان به مردم بازگو شود تا مردم قدردان انقلاب باشند.

مولوی عبداللهی عنوان کرد: چنانچه روحیه استکبارستیزی در بین مردم استمرار داشته باشد، دشمن قطعا نمی تواند به اهدافش برسد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه درپایان با تاکید بر این که ارزش های انقلاب اسلامی برای همگان و خصوصا نسل جوان که انقلاب را ندیده اند باید به درستی تبیین شود، بیان کرد: همه اقشار و خصوصا طلاب و روحانیت می توانند در این زمینه نقش آفرینی داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha