جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید محمود جلالی / امام جمعه فریدونکنار

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین مناسب تر نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: حراست از انقلاب تکلیف عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود جلالی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از روحانیان و مبلغان استان، دهه فجر را یادآور رشادت‌ها و فداکاری شهیدان والامقام دانست و گفت: این ایام یادآور روزهایی وحدت و همبستگی ملت ایران به رهبری روحانیت برای پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که نقش و جایگاه روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی نیازمند واکاوی و تبیین بیشتر است، تصریح کرد: روحانیت آگاه و با بصیرت هر آنچه داشت برای پیروزی نهضت به صحنه مبارزات آورد و تا آخرین لحظه همراه مردم و امام راحل در صحنه حضور داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت نقش بسیار تأثیرگذاری در روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه آن زمان در حرکت قیام علیه رژیم طاغوت داشت، خاطرنشان کرد: این نقش آفرینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در صحنه و عرصه های دیگر با صلابت ادامه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که خون های بسیاری برای پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران تقدیم شده است، تصریح کرد: امروز حراست و پاسداری از انقلاب و آرمان های آن یک تکلیف و رسالت عمومی است و همه ما باید تلاش کنیم تا این انقلاب عظیم جهانی با اقتدار و عزت کامل به مسیر اصلی خود ادامه دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه دفاع از نظام پیروی از منویات مقام معظم رهبری است، گفت: امروز رمز حفظ انقلاب پیروی از ولایت فقیه است و در مسیر پیشرفت باید ارکان انقلاب را برای خود الگو قرار دهید و عمل کنید.

وی با اشاره به این که ولایت فقیه عامل عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سه دهه اخیر بوده است، تصریح کرد: در هر مقطعی که دولت و مردم از رهنمودهای مقام معظم رهبری تبعیت کردند، کشور در مسیر و رشد و تعالی قرار گرفت.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی موجی از خوشحالی و امید را در دل ملت های آزادی خواه جهان ایجاد کرد، افزود: امروز انقلاب اسلامی پناهگاه امنی برای ملت های مسلمان و آزاده جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که امروز نظام سلطه از گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در جهان هراسان است، بیان داشت: آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی امروز در قلوب ملت های جهان نهادینه شده است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود کمرنگ کردن آرمان های اصیل انقلاب را یکی از توطئه های دشمنان عنوان کرد و افزود: تضعیف این آرمان های مهم که انقلاب اسلامی نیز بر محور آن پایه گذاری شده است، موجب تحقق اهداف و توطئه های دشمنان خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha