جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیت باید به نحوی در مسئله آسیب های فراروی نظام عمل کند که حالت پیشگیری، علاج و درمان داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه رسالت حوزه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از نظام اسلامی، ترویج اصول و نیز تمدن اسلامی می باشد، اظهار داشت: خوشبختانه حوزه های علمیه توانسته اند در این رابطه نمره قابل قبولی کسب کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تشریح رسالت حوزه و روحانیت در برابر تهدیدات فراروی نظام، افزود: در این باره روحانیت باید به نحوی عمل کنند که حالت پیشگیری، علاج و درمان داشته باشد.

وی تصریح کرد: بی شک اگر به برخی آسیب ها و شبهه افکنی ها در رابطه با انقلاب، آینده و تداوم آن مطرح است، پاسخ قانع کننده ای داده نشود، در میان مدت و بلندمدت آسیب زا است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به رسالت های حوزه و روحانیت در صدور پیام های انقلاب اسلامی به دنیا، بیان داشت: در این باره باید علاقه مندان به ایران دعوت شده و آموزش های لازم دینی به آنها داده شود  و معارف اسلام را بیاموزند تا ارزش های دینی نیز در آنها نهادینه شود، لذا وقتی آنها به کشور خود بازمی گردند می توانند معارف اهل بیت(ع) را به خوبی منتشر کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چنین افرادی می توانند پس از بازگشت به کشورهای خود به ترویج آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، تببین ظلم ستیزی آن و مسائلی مانند عدم پذیرش طاغوت در انقلاب اسلامی را در کشورهای خویش ترویج کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: بی تردید حوزه باید نیروهایی را تربیت کند که آشنا به زبان های مختلف باشند و علاوه بر آن به لحاظ تقوا و معنویت خود را تقویت کنند، چرا که امام صادق(ع) فرمودند «با عمل و رفتار خود افراد را شیفته و مجذوب خود کنید که تاثیرش بیشتر است».

وی با اشاره به رسالت حوزه در انتقال آرمان های انقلاب اسلامی به نسل های سوم و چهارم، خاطرنشان کرد: در این باره حوزویان نسل اول که پا به سن گذاشته اند می توانند تجربیات خود را به صورت شفاهی یا از طریق رسانه های دیداری یا شنیداری و یا حتی از طریق انتقال تجربه به صورت مکتوب گام بردارند، علاوه بر آن می توانند وضعیت طاغوت، ظلم و شکنجه ها، بی عدالتی و ذلت ها را بیان و از طرف دیگر عزتی که انقلاب اسلامی به نظام داد را به صورت مصداقی تشریح کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha