پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بزرگداشت شیخ وائلی در کربلا

حوزه/ مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ وائلی روحانی و خطیب مشهور عراقی با حضور جمعی از علما و سخنرانان و زائران حرم حسینی در کربلا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ وائلی روحانی و خطیب مشهور عراقی در کربلا برگزار شد؛ سخنرانی که اکثر عمر خود را در راه تبلیغ و نشر معارف اهل بیت(ع) و مرثیه سرایی برای امام حسین علیه السلام سپری کرد.

این مراسم توسط آستان مقدس حسینی و در سالن خاتم الانبیا در حرم مطهر برگزار شد و جمع زیادی از علما و سخنرانان و اصحاب منبر و خطابه در آن حضور داشتند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی در این مراسم گفت: امروز مراسم بزرگداشت شخصیتی بزرگ برگزارمی شود که نقش زیادی در خدمت به منبر حسینی داشت، منبری که از ارکان حفظ دین اسلام و تعالیم اهل بیت(ع) به شمار می رود.

وی افزود: ما نیازمند آموختن ویژگی های مدرسه اهل بیت(ع) و درس آموزی از این مدرسه هسیم و این همان مدرسه ای است که امثال شیخ وائلی و علمای فراوان دیگری از شاگردان آن هستند.

در بخش دیگر از این مراسم شیخ محد باقر المقدسی در سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه منبر در نشر معارف اهل بیت(ع) گفت: منبر مرکز نشر علم و فرهنگ و محبت اهل بیت علیهم السلام در جان مؤمنان است و نقش ویژه ای در افزایش سطح فرهنگ و آگاهی های دینی جامعه دارد و مرحوم شیخ وائلی از سرداران منبر حسینی بود که منبر های خود را به روش سنتی برگزار می کرد و می توان گفت اولین کسی است که تفسیر موضوعی آیات قرآن کریم را در منبر خود دنبال کرد و علاوه بر این انسانی باهوش بود که توانست میان علوم حوزوی و دانشگاهی جمع کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha