شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اشکذر

حوزه/ سرپرست مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اشکذرگفت: افتتاح اولین مدرسه علمیه شهرستان اشکذر، همزمان باایّام الله پربرکت دهه فجر، نوید بخش فعالیت جهادی بانوان طلبه در عرصه های مختلف دینی و فرهنگی شهرستان خواهد بود.

خانم اعظم دهقانی اشکذری، سرپرست اولین مدرسه علمیه شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: با اعلام صدور مجوز اولین مدرسه علمیه شهرستان اشکذر با عنوان «فاطمیه» همزمان با ایام الله دهه فجر، اولین نیمسال تحصیلی 95-96 با پذیرش 30 طلبه از بین 40 داوطلب آغاز شد.

وی افزود: شهرستان اشکذر به دلیل صنعتی بودن و مهاجر پذیری و ورود فرهنگ های مختلف به این شهر نیازمند تأسیس حوزه علمیه بود که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تأسیس مدرسه علمیه برادران هم باشیم.

سرپرست مدرسه علمیه خواهران اشکذر ادامه داد: تأسیس این مدرسه علمیه از سال ها پیش در شهرستان احساس می شد که با تلاش های مؤسس و مدیر حوزه علمیه خواهران استان مجوزهای لازم برای راه اندازی این مدرسه علمیه فراهم گردید.

دهقانی اظهار امیدواری کرد: آغاز به کار فعالیت این مدرسه در ایام الله پربرکت و مبارک دهه فجر و با توجه به بومی بودن طلاب، نوید بخش فعالیت جهادی بانوان حوزوی در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، دینی و ... که یکی از چالش های مهم حوزه بانوان شهرستان به شمار می رود؛ خواهد بود.

وی ادامه داد: حوزویان قبل از پیروزی انقلابی به رهبری امام خمینی(ره) توانستند با هدایت جریان های مردمی و همگام با مردم مسلمان ایران، نهضت را به پیروزی برسانند و از بدو پیروزی انقلاب هم بانوان طلبه به جمع برادران حوزوی پیوستند و در تداوم انقلاب نقش تعیین کننده ای دارند.

سرپرست مدرسه علمیه خواهران اشکذر، بصیرت افزایی را یکی از محورهای فعالیت حوزویان به ویژه بانوان مبلغ عنوان کرد و افزود: اگر مردم نسبت به مسائل گوناگون جامعه دارای بصیرت دینی شوند خودشان در همه صحنه هایی که انقلاب به حضور آنان نیازمند باشد حضور می یابند.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha