جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه نخستین نعمت انقلاب شکوفایی انسانیت متعالی بود، گفت: دهه فجر جشن تولد شخصیت انقلابی مردم ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در همایش بصیرتی «من انقلابی ام» در شهرستان مرزی راز و جرگلان، با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران به فطرت اسلامی خود بازگشتند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی 2 گوهر انسانیت متعالی و اسلام راستین را در انتخاب‌های مردم متبلور کرد، افزود: انسان موجودی مختار است و اگر انتخاب انسان انتخابی درست و منطبق با خواست خداوند متعال داشته باشد انسانیت اصیل را به عالم نشان می‌دهد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، این قدرت انتخاب درست را طاغوتیان از مردم گرفته بودند و نخستین نعمت این انقلاب شکوفایی انسانیت متعالی در این کشور بود.

وی با اشاره به اینکه دومین نعمتی که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شامل حال ملت شد اسلام ناب بود، گفت: پیش از انقلاب در کنار مساجد ما مراکز فساد هم وجود داشت آن هم به صورت مجوز دار، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب آموزه‌های اسلام را به متن زندگی مردم آورد و قانون اساسی آن بر اساس حدود اسلام تنظیم شد.

 انقلاب اسلامی معرف اسلام راستین به دنیا است

امام جمعه بجنورد انقلاب اسلامی را معرف اسلام راستین به دنیا دانست و اظهار داشت: چهره واقعی اسلام که دوری از ذلت و زیر بار ستم ستمگران نرفتن است، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظهور و بروز یافت.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی فکر مردم ایران زنده شد و مردم از تاریکی، ظلم و ستم به روشنایی و آزادی و عدالت رسیدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه سه خطر مهم برای انقلاب وجود دارد، گفت: سستی در اراده انقلابی، اختلاف و دوری از وحدت و عصیان ورزی از امر ولایت موجب عقب‌گرد ما خواهد شد و این‌ها از جمله خطرات مهم بر سر راه تداوم انقلاب است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس جوان‌ها و خواص جامعه باید در این موقعیت حساس که دنیا چشم امیدش به این انقلاب است مواظبت کنند که گرفتار این آسیب‌ها نشوند و بتوانیم با حفظ دستاورد به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنیم.

به گونه‌ای انتخاب کنیم تا عزت اسلام و ایران به مخاطره نیفتد

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: با توجه به انتخابات پیش رو، باید به گونه‌ای انتخاب کنیم تا عزت اسلام و ایران به مخاطره نیفتد و نباید مستکبرین عالم جرئت زورگویی به این کشور و ملت را نداشته باشند.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha