چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی به

یزد/ حجت الاسلام و المسلمین هادی به، با بیان اینکه طلاب و روحانیون وظیفه دارند اعتقادات و دین مردم را حفظ کنند گفت: طلبه باید به ابزار علم و دانش مجهز شود تا بتواند بت تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از یزد، "حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی به"، به نمایندگی از رئیس مرکز خدمات با حضور در مدارس علمیه خواهران الزهرا(س) و برادران سفیران شهرستان یزد با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی به، در جمع طلاب این مدارس با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: انسان اگر خود را به ارزش‌های اسلامی عادت دهد دشمن در تهاجم فرهنگی شکست خواهد خورد.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون وظیفه دارند، اعتقادات و دین مردم را حفظ کنند گفت: طلبه باید به ابزار علم و دانش مجهز شود تا بتواند به تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنند.

نماینده رئیس مرکز خدمات گفت: علاوه بر تجهیز به سلاح علم، طلبه باید به آنچه اعتقاد دارد عمل کند و همچنین ارتباطی همیشگی با امام زمان(عج) داشته باشد.

وی گفت: حضرت ولی عصر(عج)، مظهر توجه و لطف الهی است؛ وقتی به ایشان توجه کنید مطمئن باشید حضرت بیشتر از آن به شما توجه خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی به، با اشاره به گسترش شبکه‌های مجازی در جامعه گفت: دشمان با شبهه افکنی در شبکه‌های مجازی درصدد هستند جوانان ما را فریب دهند و از همه گونه ابزاری برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: طلبه‌ها قبل از اینکه از نظر علمی کامل شده و توانایی پاسخ به شبهات را پیدا کنند نباید به شبکه‌های مجازی وارد شوند ولی پس از اینکه از نظر علمی به حدی رسیدند که توانایی پاسخ به شبهات را یافتند باید با حضور در این شبکه‌ها با دشمنان مقابله کنند و این عرصه را برای دشمنان خالی نگذارند.

نماینده رئیس مرکز خدمات با اشاره به تاریخچه تأسیس مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات در سال 70 به امر مقام معظم رهبری تأسیس شد تا حداقل معیشت را برای طلاب فراهم کند تا بتوانند با دغدغه کمتری به وظایف طلبگی خود عمل کنند.

وی گفت: مرکز خدمات تمامی طلاب خواهر، برادر، سنی، شیعه، ایرانی و غیر ایرانی سراسر کشور که به یکی از شئون طلبگی می‌پردازند را تحت پوشش مرکز خدمات قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی به، با اشاره به رویکرد هدفمند مرکز خدمات گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت حوزه است و بر اساس این هدف طلابی که با جدیت بیشتری به تحصیل می‌پردازند و یا استادی که وقت خود را برای تربیت طلاب علوم دینی صرف می‌کند بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.

در پایان این دیدارها نماینده رئیس مرکز خدمات از طلاب ممتاز و حافظین قرآن این مدارس تجلیل کرد.

لازم به ذکر است: سفر به استان یزد چهاردهمین گام از سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات است و از مهم‌ترین اهداف این سفرها می‌توان به زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و ارتباط نزدیک و عاطفی با طلاب مدارس علمیه و تشریح فعالیت‌های مرکز خدمات اشاره کرد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha