سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/ رئیس مرکز العمارت الحکیه لبنان گفت: تعالیم مترقی اسلام ناب که در گفتار بزرگ مرد تاریخ معاصر امام خمینی(ره) بیان می شد ، امروز توسط رهبر فرزانه انقلاب بیان شده و ما همه باید پیرو آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام  و المسلمین جراردی در اولین همایش بین الملی اندیشه راقی که به منظور ترویج نظام اندیشه ولایت و تبیین دیدگاه های مقام معظم رهبری و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در محل سالن غدیر مرکز پرورش فکری کوکان و نوجوان تهران برگزار شد اظهار داشت: از آموزه های مترقی اسلام این است که باید مسیر خود را آگاهانه انتخاب کنیم و هدفمان را مشخص نماییم.

وی افزود: ما امروز با پذیرفتن تفکر انقلابی که همان تفکر اسلام ناب است در راه زمینه سازی ظهور قدم برداشته ایم و باید تلاش کنیم که همواره از آگاهی لازم در این مسیر برخودار باشیم

این اندیشمند لبنانی در ادامه با بیان اینکه نشر آموزه های جهادی امام خمینی(ره) وظیفه همه طرفداران خط اسلام ناب و اصیل است گفت: تعالیم مترقی اسلام ناب که در گفتار بزرگ مرد تاریخ معاصر امام خمینی(ره) بیان می شد ، امروز توسط رهبر فرزانه انقلاب بیان شده و ما همه باید پیرو آن باشیم.

وی گفت: اگر پذیرفتیم که حفظ آموزه های امام خمینی(ره) به عنوان همان آموزه های اصیل اسلام ناب یک فریضه است باید بدانیم که بهترین تفسیرکننده آن آموزه ها و اندیشه ها امروز رهبر فرزانه انقلاب  است؛ اگر حفظ میراث امام یک فریضه است بنابراین هرکاری که در فرمانبری حضرت آقا صورت می گیرد باید مقاوم و به صورت شبانه روزی باشد. چرا که ایشان ادامه دهنده راه امام و همانند ایشان زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) هستند.

حجت الاسلام شیخ جراردی با تاکید بر اینکه تشخیص اولین واجب شرعی به عهده خود ما است گفت: به نظر من ابتدا باید امام خمینی(ره) را با بصیرت و سبقت در طاعات بشناسیم همین طور مقام  معظم رهبری  را ؛ گاهی فکر می کنیم طاعت یعنی اینکه فقط دستوری به ما برسد و آنرا انجام دهیم اما به نظرم درست تر این است که پیش از بیان سخنان ولی فقیه تشخیص دهیم که میل و رغبت ایشان چیست و بنا برآن سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: البته انجام این کار به صورت فردی امکان ندارد بلکه یک کار جمعی به ویژه با حضور بسیجی وار جوانان را می طلبد.

این اندیشمند لبنان با بیان اینکه اولین اصل برای پیروان اسلام ناب و مردم انقلابی در جهان امروز کارجهادی  و اقدام انقلابی است گفت: باید در دنیایی که دشمنان اسلام متحد شده اند پشت سر حضرت آقا به صورت یکپارچه حرکت کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha