شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام حسن پاک نژاد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین پاک نژاد گفت: امروزه با وجود اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها شبهات مختلف دینی به وجود می‌آید که باید به زبان روز برای جوانان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حسن پاک نژاد مدیر مرکز خدمات استان اصفهان به نمایندگی از رئیس مرکز خدمات امروز با حضور در مدارس علمیه خواهران سید الشهدا و حضرت نرجس استان یزد با اساتید و طلاب این مدارس دیدار کرد و به تبیین فعالیت‌های مرکز خدمات پرداخت.

وی در دیدار با اساتید این مدارس علمیه با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، گفت: رسالت اصلی حوزه‌های علمیه برادر و خواهر در سراسر کشور تربیت طلبه و روحانی است که زحمات آن بر عهده اساتید و مدیران مدارس علمیه می‌باشد.

مدیر مرکز خدمات استان اصفهان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نتیجه و خروجی طلاب از حوزه‌های علمیه به اساتید مدارس بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که شما اساتید در این رسالت خود موفق باشید و با اهتمام بیشتر در زمینه آموزشی، طلاب را برای فعالیت‌های معنوی و فرهنگی در جامعه آماده سازید.

حجت الاسلام والمسلمین پاک نژاد در ادامه اظهار داشت: معتقدیم بازخورد خدمات مرکز به صورت مستمر گرفته شود و اگر ضعفی هم وجود دارد برطرف گردد زیرا رسالت اصلی مرکز خدمات، پشتیبانی از رسالت حوزه‌های علمیه است.

مدیر مرکز خدمات استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه مرکز خدمات در سال 1370 به امر مقام معظم رهبری در قم تأسیس شد افزود: خدمات ابتدایی این مرکز در ابتدا بسیار محدود بود تا اینکه در سال 1375 با درایت رهبر معظم انقلاب دامنه این خدمات در سراسر کشور گسترش یافت.

حجت الاسلام والمسلمین پاک نژاد گفت: اگر این خدمات را با گذشته مقایسه کنید  از تحول و رشد اساسی برخوردار بوده است که با تلاش‌های مدیریت مرکز خدمات کشور در حال تحول در سیستم خدمت‌رسانی به حوزه‌های علمیه هستیم.

وی به اهداف مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: تلاش مرکز خدمات به‌گونه‌ای است که منجر به ارتقا سطح کیفی حوزه‌ها و همچنین ترقی علمی آن در سراسر مدارس علمیه کشور شود.

مدیر مرکز خدمات استان اصفهان با بیان اینکه رسالت حوزوی بایستی تقویت گردد ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید نیاز امروز جامعه چه در داخل و چه در خارج از کشور را پاسخ دهد که پرورش طلاب زبان‌دان از ضروریات است تا بتواند در گسترش دین و پاسخ به شبهات در خارج از کشور مثمر ثمر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین پاک نژاد شرایط امروز جامعه را بسیار خطرناک دانست و اذعان داشت: امروزه با وجود اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و ... شبهات مختلف دینی به وجود می‌آید که باید به زبان روز برای جوانان تبیین شود.

وی ورود روحانیون و طلاب آگاه به مسائل مختلف برای پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی را از ضرورت‌های حوزه‌های علمیه برشمرد و افزود: باید متناسب با سن و جنسیت جوانان در کشور در مسائل ورود پیدا کنیم، اگر این عمل صورت نگیرد صدمات بسیار سنگینی به بدنه کشور وارد می‌شود.

مدیر مرکز خدمات استان اصفهان با بیان اینکه این دروسی که در حوزه می‌آموزید حداقل‌هایی است که شما باید بدانید اذعان داشت: آموختن این دروس از ضروریات حوزه می‌باشد ، لیکن برای عالم شدن بایستی مطالعه خود را در زمینه‌های علوم دینی و معنوی افزایش دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

وی در پایان به پیشرفت علمی خواهران در کشور طبق آمار اشاره کرد و اظهار داشت: از شما طلاب خواهر تقاضا دارم که با جدیت در دروس حوزوی ورود پیدا کنید و با پایان دروس خود ، با انتخاب یک‌رشته تخصصی هم برای خود و هم برای جامعه مفید واقع شوید.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha