جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید براینکه طلاب خواهر الگوی زنان جامعه هستند گفت: بانوان طلبه باید با رفتار خود باعث جذب دیگر بانوان جامعه به ارزش های دینی شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران استان بوشهر با حجت الاسلام و المسلمین  صفایی بوشهری دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری، در این دیدار گفت: حوزه علمیه خواهران مثل یک چشمه جوشان است که اگر در دورن آن آب زمزم تولید شود اما جامعه را از معارف اسلامی سیراب نکند مثل چشمه‌ای  دربسته است که آثاری ندارد.

وی افزود: مهم‌ترین ارزش حوزه‌های علمیه معماری انسان‌های آگاه به دین و سپس مبلغ دین است، لذا اگر انسان آگاه به دین باشد ولی آثاری نداشته باشد مثل خورشیدی است که فروغی ندارد؛ حوزه‌های علمیه باید مثل خورشید بتابند و از خودشان نور ساطع کنند .

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید براینکه طلاب خواهر الگوی زنان جامعه  هستند گفت: بانوان طلبه باید با رفتار خود باعث جذب دیگر بانوان جامعه به ارزش های دینی شوند

وی بیان داشت: طلاب خواهر باید بصیرت سیاسی داشته باشند و فریب سیاسی نخورد تا با موج‌های سیاسی دچار آسیب نشوند.

این استاد حوزه اظهار داشت: در شرایط کنونی که تمام جهان علیه فرهنگ دینی مشغول فعالیت هستند،حوزه‌های علمیه  نباید خودشان را محدود و محبوس نکنند، بلکه باید در عرصه  های مختلف چون در مدارس پیش‌دبستانی، ابتدایی، دبیرستان، خوابگاه دانشجویی، جلسات روضه و عزاداری و جشن‌ها حضور فعال داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری تأکید کرد: تمام طلاب خواهر باید هیئت مذهبی خانوادگی تشکیل دهند تا  از همین الان مدیریت دینی یاد گرفته و در مسیر هدایت جامعه گام بردارند.

وی در پایان درباره توسعه دوره‌های کوتاه‌مدت معارف اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید ایران نجات پیدا کند این دوره های کوتاه‌مدت را افزایش دهید یعنی در هر شهر، بخش و روستا هر چه می‌توانید این دوره‌ها را با برنامه‌ریزی قوی، کارآمد و رشد یافته توسعه دهید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha