پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی

حوزه/ معاون امور پژوهش حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: با غنای آیات و روایات، هنوز حوزه کمتر به مسایل آخرالزمانی پرداخته است، لذا زیبنده است حوزویان کتاب های زیادی در مورد آخر الزمان نوشته و هنر را به خدمت دین درآورند.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اکران فیلم های دهه فجر و اهمیت مقوله هنر گفت: شاید یکی از مهمترین سئوالات بشر در طول حیات خویش درباره آینده دنیا و چگونگی آن باشد و  اینکه سرنوشت مبهم بشر بالاخره به کجا ختم خواهد شد و چه گروه و جریانی در آینده دنیا، گروه غالب و دایه دار جهان خواهد شد؟

معاون امور پژوهشی حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: نظر بشر غربی این است که پایان دنیا را با لیبرالیسم دموکراسی خواهد بود و اندیشه لیبرالی تمام جهان را پر خواهد کرد تا اینکه الان و بعد از فروپاشی شوری سابق تحقق این نظریه عیان تر و معلوم تر شده است.

این کارشناس امور قرآنی تصریح کرد: در مورد آن کتابها نوشته و نظریه پردازی فراوانی نموده اند، فیلسوفان و هنرمندان پیرو این نظریه هم آنرا به شدت تبلیغ می کنند و هم فیلم های بسیار زیاد آخر الزمانی و پایان تاریخ با آن موضوع تدوین و به منصه ظهور جهانی رسانده اند.

حجت الاسلام قلعه بالایی عنوان داشت: اما از نظر ادیان الهی بدون تحریف و مخصوصا دین مبین اسلام، آینده جهان از آن صالحانی است که ارث معنوی آنها تمام کره خاکی خواهد بود.

معاون امور پژوهشی حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: از نظر اسلام آینده جهان از آن انسان کاملی است که مدینه الوصی او گسترده تر از مدینه النبی و افراد آن عالمتر، منطقی تر و کاملتر از مدینه النبی می باشد، امامی که احتیاجی به بینه و دلیل برای قضاوت ندارد و به وسیله او عقول بشریت به انتهای کمال و زیبایی خود خواهد رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: روایت و آیات بسیار زیادی در مورد حکومت صالحان و انسان کامل موجود می باشد که بسیاری از آنها راهگشا و تدوین گر آینده زیبا برای جهان بشریت است.

وی تاکید کرد: متاسفانه با این غنای آیات و روایات، هنوز حوزه کمتر به مسایل آخرالزمانی پرداخته است، لذا زیبنده است حوزویان کتابهای بسیار زیادی در مورد آخر الزمان نوشته و هنرمندان هم فیلم های بسیار زیادی نسبت به این مسئله تدوین کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha