پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، از تلبس بیش از ۱۵۰ طلبه در حوزه علمیه استان خبرداد و گفت: در سال ۹۵ از ۲۰۰ طلبه‌ای که شرایط تلبس را دارا بودند، بیش از ۱۵۰ طلبه مجوز شرکت در برنامه های تلبس را کسب کردند و مابقی افراد نیز إن‌شاءالله در سال آینده ملبس می‌شوند.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری آیین تلبس طلاب مدرسه علمیه علی بن ابی‌طالب(ع) اهواز، اظهار داشت: این مراسم همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و پس از گذران مراحل رسمی تلبس، در مسجد فاطمه الزهراء(س) کوی علوی برگزار شد.

وی با اشاره به تعداد نفرات ملبس شده، گفت: در مراسم مذکور، ۵ طلبه توسط آیت‌الله موسوی جزایری به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند و به صورت رسمی در مسیر خدمت به کیان شیعه قدم بر می‌دارند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، از برگزاری دیگر برنامه‌های تلبس مدارس علمیه سطح استان در دو ماه جاری خبرداد و افزود: إن‌شاءالله در نظر داریم آیین تلبس مدارس علمیه شادگان و سوسنگرد را نیز در آینده‌ای نزدیک برگزار کنیم و پرونده تلبس سال جاری را خاتمه دهیم.

حجت‌الاسلام منصوری، گفت: با توجه به حساسیت‌های ویژه‌ای که مدیریت استان برای طلاب واجد شرایط تلبس در نظر گرفت، آمار طلاب ملبس شده نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یافت اما إن‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های منسجمی که به مدارس علمیه ابلاغ شده است، این کاهش آمار در سال‌های آتی جبران و حتی افزایش نیز خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به مجموع طلاب ملبس شده در سال ۹۵، اظهار داشت: در سال جاری از بین ۲۰۰ طلبه‌ای که شرایط تلبس را دارا بودند، بیش از ۱۵۰ طلبه مجوز شرکت در برنامه های تلبس را کسب کردند و مابقی افراد نیز إن‌شاءالله در سال آینده ملبس می‌شوند، البته در صورتی که در دوره‌ها و آزمون‌های ویژه تلبس، نمرات لازم را کسب کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha