سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله علیرضا اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر می خواهیم برنامه و فعالیتی اثر بخش داشته باشیم، باید تا جایی که امکان دارد از زبان هنر بهره کافی ببریم و آن را با برنامه خود عجین سازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی در اولین نشست شورای سیاستگذاری کنگره یکصدمین سال ولادت آیت الله العظمی محمد تقی بهجت(ره) اظهارداشت: با توجه به موضوع برگزاری بزرگداشت صدمین سال ولادت این سلف صالح حوزه، بحمدالله تاکنون دبیرخانه و چارچوب کارهای اولیه شکل گرفته است و امروز اعضای شورای سیاستگذاری نمایندگانی را به منظور پیگیری مصوّبات شورا معرفی خواهند کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: توجه به فعالیت های علمی، اخلاقی، عرفانی و اصولی آیت الله العظمی بهجت(ره) این نکته را ممکن ساخته است، بتوانیم در حوزه آثار ایشان و تالیفات این فقیه پارسا برنامه های متعددی را انجام دهیم و بنده معتقدم به کار گیری هنر در انجام این برنامه ها اثر ماندگاری بر جای خواهد گذاشت.

آیت الله اعرافی ادامه داد: تبیین و معرفی شخصیت علمی و اخلاقی این مرجع عالیقدر در عصری که اخلاق جای خود را به بی اخلاقی داده است می تواند نقش ارزشمندی ایفا کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه جامعه با هنر بیشتر آشنا است، اظهارداشت: برای معرفی شخصیت و سیره علمی و عملی آیت الله العظمی بهجت(ره) بهره گیری از هنر هفتم بدون تردید اثر مطلوبی در معرفی میراث ارزشمند حوزه علمیه بر جای خواهد گذاشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در برپایی بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) باید همه اعضای شورا به صورت فعالانه وارد عمل شوند و هر یک بر اساس وظایفی که عهده دار هستند سعی داشته باشند به نحو احسن آن را انجام دهند.

وی گفت: این مراسم باید به نحوی باشد که شأن حوزه حفظ شود و هریک از دستگاه های مسئول شایسته ترین اقدامات را در هر چه باشکوه تر برگزارشدن آن داشته باشند.

انتهای پیام   313/17

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha