جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان، بیشترین دانش آموزان مدارس مسیحی در انگلستان هستند

حوزه/در وضعیتی که والدین مسلمان ترجیح می‌دهند فرزندانشان به مدارس مذهبی مراجعه کنند، تعداد دانش آموزان مسلمان در مدارس مسیحی بیشتر از دانش آموزان مسیحی می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، کارشناسان آموزش و پرورش در انگلستان اعلام کردند که تعداد دانش آموزان مسلمان مدارس مسیحی بیشتر از دانش آموزان مسیحی است.

درحالی که والدین مسلمان مدارس مذهبی را به مدارس سکولار ترجیح می‌دهند و ترجیح می‌دهند فرزندانشان در یک فضای مذهبی تحصیل کنند، آمارها نشان می‌دهد که در حدود 20 مدرسه کلیسای انگلیسی و 15 مدرسه کاتولیک رومی، تعداد دانش آموزان مسلمان از همتایان مسیحی آن‌ها بیشتر است.

به علاوه آمار منتشر شده توسط اسقف محلی نشان داد که یک مدرسه یعنی سنت توماس در ورنث واقع در اولدهام هیچ دانش آموز مسیحی ندارد.

وب‌سایت سنت توماس در این باره نوشته است: سنت توماس یک مدرسه کلیسا در انگلستان است و در حال حاضر بیشتر دانش آموزان آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. همه دانش آموزان یک دوره تحصیلات مذهبی را طی کرده و ما جشن‌های مربوط به هر دو مذهب مسلمانان و مسیحیان را برگذار می‌کنیم.

یکی دیگر از مدارس مسیحی که تعداد دانش آموزان مسلمان آن بسیار زیاد است مدرسه استینکلیف جونیور در غرب یورکشایر می‌باشد که 98% دانش آموزان آن دارای پیشینه اسلامی هستند.

در بولتون نیز مدرسه ابتدایی بیشاب بریجمن 90% دانش آموز مسلمان دارد.

پروفسور آلن اسمیترز، مدیر مرکز آموزشی دانشگاه باکینگهام روز گذشته در این باره به خبرنگاران گفت: کلیسای انگلستان به طور سنتی نقش نهاد آموزشی در این کشور را ایفاء می‌کند اما در حال حاضر ممکن است تجربه ناراحت‌کننده‌ای برای دانش آموزان مسلمانی به وجود آورد که بسیاری از این مدارس را پر کرده‌اند.

وی افزود: این وضعیت به علاوه برای تعداد انگشت شمار دانش آموزان مسحیی نیز گیج کننده است و شاید معقولانه باشد این مدارس اسم مسیحیت را از روی خودشان بردارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha