جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرمرشدی

حوزه/ امروز روحانیون پرورش یافته در حوزه انقلابی، در جبهه‌های مقاومت علیه استکبار پرچمداری می‌کنند و مبانی دین مبین را بر اساس اسلام ناب ترویج می‌ دهند.

حجت الاسلام سید احمد میرمرشدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون نقش روحانیت در پیروزی  و تداوم انقلاب عنوان کرد: در 17 دی ماه 1356 روزنامه اطلاعات مطلبی را علیه حضرت امام(ره) به عنوان محور روحانیت منتشر کرد که در پی این اقدام، روحانیون با تعطیل کردن دروس، حرکت انقلابی جدیدی خود را در کشور آغاز کردند و نهضت امام(ره) شتاب بیشتری گرفت.

عضو شورای مرکزی ائمه جماعات اصفهان در تبیین عقبه حضور روحانیت در جریان‌های انقلابی و جلوگیری از انحراف کشور اشاره کرد:‌ روحانیونی همچون شهید نواب صفوی، شیخ فضل الله نوری، آیت الله کاشانی و... نقش اساسی در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور و مبارزه با استکبار ایفا کردند.

حجت الاسلام میرمرشدی در ادامه خاطرنشان کرد: همراهی روحانیون با حضرت امام خمینی(ره) و دفاع از ایشان زمینه ای را فراهم آورد که به پیروزی ونهادینه شدن مبانی فکری انقلاب اسلامی منجر شد.

وی در تبیین نقش ولایت فقیه به عنوان محور روحانیت، تصریح کرد: هرکجا که امور با محوریت روحانیت و ولایت فقیه پیش رفته، تحولات بنیادین و اساسی رقم خورده، از طرفی شهدایی همچون بهشتی، قدوسی، صدوقی، مدنی و ... به عنوان محورهای انقلاب هدایت معنوی جامعه را عهده‌دار بودند.

مسئول اسبق حوزه نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه خاطرنشان کرد: امروز روحانیون پرورش یافته در حوزه انقلابی، در جبهه‌های مقاومت علیه استکبار پرچمداری می‌کنند و مبانی دین مبین را بر اساس اسلام ناب ترویج می‌ دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha