جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان قم به تشریح جزئیات پذیرش حوزه های علمیه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد صبح امروز در نشستی با أصحاب رسانه استان قم که با حضور آیت الله اعرافی و با موضوع پذیرش حوزه های علمیه سراسر کشور انجام شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب، اظهار داشت: دفتر پذیرش حوزه های علمیه به همراه خود عطر نام حضرت ولی عصر(عج) را به دنبال دارد؛ چراکه طلاب در مدرسه و سربازخانه امام عصر(عج) پذیرش خواهند شد؛ لذا دفتر ویژه ای است که هر سال یک مرتبه، باز شده و بعد از آن بسته خواهد شد.

وی ابراز داشت: آغاز پذیرش حوزه های علمیه از دهم بهمن ماه سال جاری و در آستانه دهه فجر انقلاب، آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال 1396 ادامه خواهد داشت که علاقمندان با مراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه به آدرس:  howzeh-qom.ir می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: آزمون ورودی حوزه به صورت کتبی و سه مقطع پایه هشتم، دیپلم و دانشگاه در بیست و پنجم فروردین ماه سال آینده ساعت 9 صبح بوده و اعلام نتایج نیز در تاریخ 31/2/96 انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد تصریح کرد: برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه از شرایط عمومی داوطلبان می باشد. 

وی بیان داشت: قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول آموزش متوسطه با حداکثر سن 18 سال (متولدین سال 1378) و تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک از شرایط اختصاصی دوره بلند مدت می باشد.

معاون آموزش حوزه های علمیه اظهار داشت: داشتن مدرک دیپلم، تعهد تحصیل تمام وقت در طول دوره و تعهد خدمت تبلیغی (5 سال) در مناطق مورد نیاز از شرایط اختصاصی دوره پنج ساله سفیران هدایت می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد ابراز داشت: حافظان حداقل یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده های محترم شهدا، فرزندان جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم از امتیاز برخوردار خواهند بود.

وی با بیان این مطلب که در 50 مرکز استانی و شهرستانی، آزمون را برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت: ما به غیر از استان های اصفهان و خراسان، در 460 مدرسه علمیه پذیرش داشته که از این تعداد، 395 مدرسه علمیه برای بلند مدت و 65 مدرسه علمیه برای سفیران هدایت می باشد.

معاون آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: طراحی سوال برای آزمون کتبی ورودی حوزه، از سه مقطع تحصیلی پایه هشتم، مقطع دیپلم و مقطع دانشگاه بوده و علاقمندان بر اساس مدرک تحصیلی خود، امتحان خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در پایان بیان داشت: سال گذشته 18 هزار طلبه جذب حوزه ها علمیه شده و امسال ظرفیت جذب 15 هزار طلبه جدید را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha