جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مباحثه طلبگی

حوزه/ نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: امروز با توجه به شرایط جهانی و نیازهایی که در سطح جامعه وجود دارد طلاب باید به علم روز مسلح باشند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای فکری، اجتماعی و خصوصاً فرهنگی جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین موسوی در راستای چهاردهمین سفر استانی رئیس و مدیران مرکز خدمات حوزه، با حضور در مدارس علمیه شهرهای میبد و اردکان با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار و از ممتازین تحصیلی و حافظین قرآن این مدارس تجلیل کرد.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به برنامه سفرهای استانی رئیس و مدیران مرکز خدمات گفت: در این سفرها با حضور در مدارس علمیه استان، تعاملی دو سویه بین مرکز خدمات و جامعه هدف این مرکز ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و ارتباط نزدیک و عاطفی با طلاب مدارس علمیه و تشریح فعالیت‌های مرکز خدمات از جمله اهداف سفرهای استانی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی به تاریخچه تأسیس مرکز خدمات حوزه اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات به امر مقام معظم رهبری در سال 70 تأسیس شد تا طلاب دغدغه کمتری برای پیشرفت علمی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کمبودها و مشکلات طلاب بسیار زیاد و امکانات مرکز خدمات نیز محدود است، و لذا تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد داریم، ولی تمام تلاشمان این است که بتوانیم این فاصله را کمتر کنیم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه ابراز داشت: ما طلاب حوزه‌های علمیه وظیفه داریم که علوم الهی را فرا بگیریم تا علاوه بر نجات خودمان، بتوانیم دیگران را در جامعه هدایت کرده و از مسیر غیر خدا نجات دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی به ایام فاطمیه عنوان کرد: خداوند علاوه بر ارسال رسل و انزال کتب، الگوها و اسوه‌هایی قرار داده است که می‌تواند راهنمای ما انسان‌ها باشد و یکی از بهترین الگوها برای تمام بشریت چه زن و چه مرد، حضرت زهرا(س) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: اوج مظلومیت حضرت زهرا(س) در شهادت ایشان مشخص است، چراکه جان خود را در راه دفاع از ولایت فدا کردند.

وی ادامه داد: ما باید حضرت زهرا(س) را در همه زمینه‌های فردی، اخلاقی، انسانی، تربیتی و اجتماعی الگوی خود قرار دهیم و تنها به ایام شهادت یا ولادت ایشان اکتفا نکنیم.

نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: امروز با توجه به شرایط جهانی و نیازهایی که در سطح جامعه وجود دارد طلاب باید به علم روز  مسلح باشند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای فکری، اجتماعی و خصوصاً فرهنگی جامعه باشند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌هایی که دشمنان این انقلاب و نظام دارند و در تلاش هستند کیان و اساس اسلام را نابود کنند، ما طلاب حوزه‌های علمیه وظیفه داریم که از حیثیت و کیان اسلام دفاع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: وظیفه الهی ماست که از دین و حریم قرآن دفاع کرده و جامعه‌ای را تربیت کنیم که متدین بوده و در عمل پایبند به دین باشد و دین در سراسر زندگی فردی و اجتماعی ما جریان داشته باشد.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات اظهار کرد: اگر اسلام در کشور ما وجود دارد و به مسلمان بودن خودمان افتخار می‌کنیم به دلیل وجود امام(ره) و قیام ایشان در برابر حکومت طاغوت بود، لذا ما مدیون امام(ره)، خون شهدا هستیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha