جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست شورای سیاستگذاری کنگره یکصدمین سال ولادت آیت الله العظمی بهجت(ره)

حوزه/ نخستین نشست شورای عالی سیاست گذاری نکوداشت یکصدمین سال ولادت آیت الله العظمی بهجت(ره) با حضور مدیران ارشد دستگاه های ذیربط به میزبانی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این نشست که با حضور آیت الله اعرافی، استاندار قم، حجج الاسلام و المسلمین واعظی، ربانی، بهجت، رفعتی، اعضای دبیرخانه نکوداشت، نماینده شهردار در دفتر مدیر حوزه های علمیه تشکیل شد هر یک از اعضا بر روی مسائل مختلف به ایراد سخن پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه اظهارداشت: با توجه به اینکه ضرورت برپایی چنین کنگره ای احساس می شود ولی دیر برگزار شدن آن بهتر از ناقص برگزار شدن است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: اینکه فراخوان مقاله زده شود یا مقالات به صورت سفارشی ارائه شوند اهمیت بسزایی دارد که باید با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده نسبت به این موضوع تصمیم گیری کرد، گرچه مطلوب سفارش مقالات است.

وی گفت: در برپایی این کنگره می توان یک پیش نشست کنگره در تهران برگزار کرد و کنگره اصلی را در ماه های پایانی سال 96 برگزار نمود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان داشت: جایگاه مرجعیت تشیع بویژه شخصیتی همچون آیت الله بهجت (ره) می طلبد یکی از مراجع معظم تقلید عهده دار دبیری علمی آن را داشته باشد و شأنیت ایشان و حوزه های علمیه حفظ شود.

سپس حجت السلام و المسلمین علی بهجت، فرزند آیت الله العظمی بهجت (ره) گفت: با توجه به اینکه با اصرار دوستان به منظور برپایی چنین کنگره ای فعال شده ایم، اما فقط تاکنون  موفق به راه اندازی دبیرخانه این کنگره شده ایم و امید است با همکاری مجموعه های مختلف بتوانیم به نحو مطلوبی در معرفی سیره علمی و عملی این مرجع فقید گام ارزشمندی را برداریم.

در ادامه  حجت الاسلام و المسلمین رفعتی که از سوی آیت الله اعرافی به عنوان نماینده مرکز مدیریت حوزه به دبیرخانه این کنگره معرفی شد، در سخنانی اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به ساختاری که تعریف شده، نیاز به کمی جابجایی ساختاری است بطوریکه با فعال شدن کمیته علمی و ارائه موضوعات متناسب جهت ارائه مقالات و همچنین مدت زمان مانده به منظور برگزاری پیش نشست و کنگره اصلی بهتر می توانیم تصمیم گیری کنیم.

همچنین در این نشست، عابدی نماینده شهردار قم گفت: در حوزه شهری و همچنین فضلای اطلاع رسانی و تبلیغ همچنین ارائه خدمات فرهنگی و هنری به واسطه فعالیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم، این نهاد آمادگی لازم جهت همکاری را دارد.

 مقدم از اعضای دبیرخانه کنگره بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) با اشاره به اقدامات صورت گرفته دبیرخانه اظهارداشت: تاکنون پیرامون شخصیت آیت الله العظمی بهجت(ره) موفق به مصاحبه و گفت وگو با 140 شخصیت ممتاز و برجسته حوزه داشته باشیم، در زمینه داستان و خاطره نویسی تاکنون 5 جلد کتاب با داستان های کوتاه به چاپ رسانده ایم.

وی ادامه داد: طی 10 سال موفق به پیشرفت 90 درصدی موسوعه 30 جلدی فقه و اصول این عالم پارسا شده ایم که انشاءالله تا زمان مقرر تکمیل و رونمایی خواهد شد.

این عضو دبیرخانه کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی بهجت(ره) گفت: این همایش قرار است به صورت یک پیش کنگره در اوایل سال 96 در تهران و کنگره اصلی در ماه های انتهایی سال 96 در شهر مقدس قم برگزار شود.

در انتهای این نشست، آیت الله اعرافی پیشنهاد مشارکت سایر سازمان ها و نهادها از جمله،‌ صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد،‌سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی ،‌جامعه المصطفی و شهرداری تهران را دادند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha