جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید محمد مرتضوی-عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد

حوزه/ حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که امروز روحانی بدون قدرت تحلیل سیاسی، در دفاع از دین كارآيي ندارد، تاكيد كرد: اسلامی که در عربستان و ترکیه وجود دارد، برای آمریکا آسیبی مطرح نمی شود و به همين علت ورود مسلمانان این کشورها به آمریکا محدود نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید محمد مرتضوی، در نشست «شاخصه هاي حوزه انقلابي»، مدرسه علميه حضرت حجت(عج) مشهد با تاکید بر اینکه عمق استراتژیک ايران اسلامي، مانع حمله آمریکا به كشور شده است، اظهارداشت: سه خطر تحریف امام راحل، تفسیر به رای و حذف ایشان در مرحله تمدن سازی، متوجه انقلاب اسلامی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسي مشهد با اشاره به سخنی از امام راحل كه مي فرمايند: «ما انقلاب اسلامی ایران را صادر خواهیم کرد» گفت: اين سخن به اين معني است كه باید انقلاب اسلامی ایران بیرون از مرزهای خود کاری کند که طرفداران به حمایت از این انقلاب برخیزند.

وی در ادامه به هشت سال جنگ تحمیلی در نوار مرزی ایران اشاره کرد و افزود: هدف دشمن از این جنگ این بود انقلاب اسلامی ایران را درون کشور نگه دارد و جلوی صدور آن را به دیگر نقاط دنیا بگیرد.

اين استاد دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامي در هشت سال دفاع مقدس صادر شد، گفت: حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی با توجه به اندیشه های بین المللی امام راحل در جهان منتشر شده اند.

حجت الاسلام مرتضوی در تفاوت انقلاب و کودتا گفت: انقلاب حرکتی فراگیر است که همه کشور را در برمی گیرد و ساختار حکومتی را تغییر می دهد اما کودتا، اقدام گروهی از ارتش است که مراکز نظامی را بمباران می کنند و قدرت را به دست می گیرند و در دو نوع سفید بدون خونریزی و سرخ همراه با کشتار تقسيم مي شود.

وي با اشاره به اینکه در دنیا حرکت های انقلابی بسیاری اتفاق افتاده که فقط سه انقلاب اکتبر فرانسه و روسیه و انقلاب اسلامی ایران ماندگار شده است، گفت: اگر يك انقلاب مرحله نهضت را پشت سر بگذارد و بتواند با سرنگوني يك حکومت، فراگیر شود به پیروزی ختم می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسي مشهد بیان داشت: نهضت دوره ای از تشکیل انقلاب است که فردی به عنوان رهبر با تبلیغ افکار و اندیشه خود، حمایت مردم را جذب می کند و معمولا با واکنش حکومت مواجه می شود.

وی تاکید کرد: اگر انقلابی بخواهد ماندگار بماند باید با نهادسازی، ادارات و قانون اساسی که نیازمند اداره کشور است را به سرعت تشکیل دهد.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به تشکیل بسیج به فرمان امام راحل و پیروزی در جنگ تحمیلی، گفت: قدرت نیروهای مردمی در دیگر کشورهای مسلمان همانند عراق، سوریه و یمن، باعث مقاومت و پیروزی بر استکبار شده است.

وی با اشاره به آنچه كه آمريكا خاورمیانه جدید مي نامند و دنبال آن است، ابراز داشت: امروزه گسترش رژيم صهيونيستي از رود نیل تا فرات، هدف و نقشه آمریکا و رژيم غاضب و نامشروع اسرائیل است.

شاخصه های انقلابی بودن طلبه

حجت الاسلام مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصه های انقلابی بودن طلبه پرداخت و با بیان اینکه استکبار ستیزی، اصلی ترین شاخصه انقلابی بودن طلبه است در پایان گفت: ما با ساده زیستی، رعایت اصول زی طلبگی و خودباوری می توانیم در همه زمینه های علمی، فرهنگی و نظامی موفق باشیم به شرط آنکه مقدمات کار را فراهم کنیم.

وي گفت: پذیرش ربوبیت الهی، اجتهاد جواهری، عارف اجتماعی، قدرت تحلیل سیاسی، بصیرت اجتماعی، باور داشتن و استکبار ستیزی از شاخصه های اساسی یک طلبه انقلابی است.

اين نويسنده حوزوي با بیان اینکه باید بپذیریم که در همه کارها، همه کاره خداوند است و همه چیز به دست او امکان پذیر می شود، ادامه داد: با درس عمیق خواندن و دوری از سطحی نگری، تهذیب و تزکیه نفس می توانید به شاخصه های طلبه انقلابی نزدیک شوید.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسي مشهد گفت: طلبه ای که قدرت تحلیل سیاسی نداشته باشد اصلا براي دفاع از دین كارآيي ندارد .

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه اطلاعات سیاسی باید روش مند باشد تا به تحلیل سیاسی ختم شود، ابراز داشت: عالم زمان شناس کسی است که فریب دشمن را در هیچ زمینه ای نمی خورد.

وی با اشاره به بصیرت اجتماعی به عنوان یکی از شاخصه های طلبه انقلابی، گفت: عناصر و فعالان فرهنگی ایران اسلامی باید قدرت پیش بینی حوادث فرهنگی را داشته باشند؛ روحانی و عالمی که نبض جامعه در دستش باشد و برای حوادث پنج سال آینده پیش بینی و برنامه داشته باشد، خطر را از جامعه اسلامی دفع می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسي مشهد بیان داشت: نسخه های از پیش طراحی شده دیگر پاسخ گوی نیازهای جامعه نیست، باید با مخاطب شناسی و شناسایی نیازهای روز جامعه، جواب های مناسبی برای مردم داشته باشیم.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به حرکت اخیر رئیس جمهور آمریکا در منع ورود مسلمانان هفت کشور به آمریکا، گفت: اسلامی که در عربستان وجود دارد برای آمریکا آسیبی مطرح نمی شود و به همين علت ورود مسلمانان این کشور به آمریکا محدود نشده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha