جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب و فضلای حوزه

حوزه/ حجت الاسلام ولی زاده گفت: بی شک حوزه های علمیه با پیروزی انقلاب اسلامی از انزوا خارج شده و مسیر رشد و شکوفایی را در پیش گرفتند.

حجت الاسلام مهدی ولی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط خاصی قرار داشتند، اظهار داشت: پیش از انقلاب، حوزه های علمیه پویایی و بالندگی امروز را نداشته و تعداد کمی از طلاب در آنها مشغول به تحصیل بودند.

وی با اشاره به اینکه امروزه حوزه های علمیه از نظر تشکیلات و ماهیت دارای تحول خاصی شده و تغییرات اساسی در آنها رخ داده است، افزود: علاوه بر آن، پس از انقلاب، حوزه‌های علمیه در زمینه علمی و فرهنگی نقش بسزایی داشته تا جایی که هم اکنون از نظر کمی و کیفی سبب فخر و مباهات هستند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امروزه حوزه به روز بوده و نخبگان و فرهیختگان حوزوی در بحث‌های مختلف کشاورزی، دامداری، صنایع، بهداشت و مسائل مدیریتی که نیاز جامعه است، حرف های زیادی دارند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه امروز حوزه  علمیه به بسیاری از مطالبات جامعه پاسخ مثبت داده است، افزود: از سوی دیگر در مقابل جنگ نرم دشمن از رزمندگان خط مقدم بوده و در این زمینه تلاش می کنند.

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه با تهدیدات بسیاری همراه بوده است، افزود: بی شک همواره در جبهه فرهنگی و اقتصادی، جنگ نرم بزرگترین روزنه دشمن است و آنان خواستار مقابله یا ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی هستند، بنابراین حوزه های علمیه در این زمینه نقش خطیری بر عهده داشته و باید خود را بیش از پیش به صلاح علم و تقوا مجهز کنند.

این استاد حوزه با بیان اینکه زبان و بیان از بزرگترین ابزار برای رساندن پیام است، تصریح کرد: در این باره پیام رسانی جزو رسالت های اصلی حوزه است و به فرموده بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، باید صدای مظلومیت مظلومان به گوش دنیا برسد، بنابراین حوزویان باید به تاسی از امام خمینی(ره)، صدای مظلومان جامعه و پیام اسلام ناب محمدی(ص) را به گوش جهان رسانده و علاوه بر آن ارزش های اصیل را با استدلال و منطق در دنیا مطرح کنند.

حجت الاسلام ولی زاده با برشمردن ویژگی های حوزه انقلابی، افزود: حوزه انقلابی به معنی حوزه دشمن شناس، شبهه شناس و پا در رکاب و در میدان فیزیکی حضور یافتن بوده لذا رسالت حوزه در این گونه مباحث حساس است.

وی خاطرنشان کرد: بی شک جوانان در دست عالمان دینی به عنوان امانت محسوب شده و اگر حوزه در قبال جوانان بی تفاوت باشد و آنان در جنگ نرم دشمن گرفتار شوند، مسئول هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha