پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر نمايندگی حوزه علميه خراسان جنوبی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مشرفی با اشاره به تهیه طرح "طلیه تحول در خراسان جنوبی" گفت: در این طرح ابعاد فرهنگی ، آموزشی، پژوهشی و عمرانی برای تحول در حوزه های علمیه استان تهیه شده است.

حجت الاسلام محسن مشرفی در حاشیه سفر مدیر حوزه علمیه خراسان به استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: سفر حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان باعث تحول و خیر برکت خواهد بود.

وی مهمترین دستاورد  این سفر را آشنایی نزدیک مدیر حوزه خراسان با برنامه ها و فعالیت های مدارس علمیه خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: بازدید از برخی مدارس علمیه خراسان جنوبی و دیدار و گفتگو با اساتید و طلاب و طرح بحث از زبان آنان باعث مرتفع شدن مشکلات می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، ابلاغ دستورات تحولی در حوزه علمیه خراسان را باعث دلگرمی و بصیرت افزایی هر چه بیشتر دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به حوزه انقلابی نیاز به تبیین و اجرای درست ابلاغیه ها در حوزه ها می باشیم که تبیین مستقیم مواضع و راهبردها توسط مدیران ارشد حوزه باعث بصیرت افزایی بیشتر می شود.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به تهیه طرح "طلیه تحول در خراسان جنوبی" افزود: در این طرح ابعاد فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و عمرانی برای تحول در حوزه های علمیه استان تهیه شده است.

وی ادامه داد: پیگیری و برقراری درس خارج به صورت حضوری، ایجاد مرکز مشاوره برای طلاب، مرکز آموزش مهارت ها، تاسیس مدرسه پژوهش محور، درخواست تکمیل نیروی انسانی در مرکز مدیریت استان، ارتقا از نمایندگی به مدیریت استانی و ده ها مورد دیگر از جمله موارد طرح طلیه  تحول استان خراسان جنوبی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، در پایان به برخی از برنامه های رشد محور چند سال اخیر خراسان جنوبی اشاره  و خاطرنشان کرد: تاسیس و ساخت ساختمان مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) و جذب  69 طلبه در سطح دو و سه و دو رشته کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن، تاسیس مدارس سطح دو در شهرستان های بیرجند، قاین، فردوس و جذب 41 طلبه، احداث ساختمان مدیریت استانی و مدرسه رضویه بیرجند و سربیشه و حاجی آباد و قهستان با زیر بنایی حدود 16 هزار متر مربع از تحول عمرانی در خراسان جنوبی می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha