جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی / مدير حوزه علميه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، علما را وارثان انبیاء الهی دانست و گفت: باید علوم و معارف خود را به دیگران منتقل کرده و از بایگانی آن ها خودداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، امروز با حضور در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهر خضری خراسان جنوبی، اظهار کرد: باید همواره علوم و یادگیری های خود را به دیگران منتقل کنیم.

وی با بیان این که علم و دانش خداوند آن قدر زیاد است که زمینیان نمی توانند مراتب عظمت آن را درک نمایند، ابراز داشت: علم بدون عمل و یا عمل بدون علم به بیراهه می رود و نتایج مطلوبی به دنبال ندارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، علم، عمل و جهت را سه رکن اصلی در برنامه ها دانست و افزود: این سه رکن دارای نکات زیادی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، علم را مانند چراغی برای بشریت دانست و با بیان این که این چراغ باید همواره در مسیر رشد انسان قرار گیرد، اظهار کرد: علم، شاخص یک حرکت درست است و خداوند رحمت خود را بر افرادی که حرکت علمی را عمیق انجام می دهند، نازل می کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه علم باید اسلامی باشد، افزود: علم برای انسان حیات بخش است، بنابراین طلاب باید خوب و عمیق مطالعه کنند و درس بخوانند و به تهذیب نفس هم بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه علم باید در مسیر عمل و حرکت قرار گیرد، افزود: باید علوم خود را به دیگران منتقل کرده و از بایگانی کردن آن ها بپرهیزیم، چرا که علما وارثان انبیاء هستند و باید به رسالت الهی خود به خوبی عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha