پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام اکبر فلاح

حوزه / مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: حوزه های علمیه و روحانیون می توانند نقش بسیار بزرگی را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

حجت الاسلام اکبر فلاح در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه کتاب کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این نمایشگاه با اشاره به اینکه باید از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهرستان کاشان حداقل تاکنون ده نمایشگاه بزرگ کتاب برگزار می شد، گفت : اگر هر ساله در ایام دهه فجر نمایشگاه کتاب در کاشان برگزارشود تحول خاصی  در  زمینه کتاب و کتابخوانی این شهرستان به وجود خواهد آمد..

 وی با ابراز تاسف از کم رنگ شدن گرایش مردم  به کتاب و کتابخوانی، یاد آورشد: هرچند ممکن است کتاب های مضری هم در جامعه وجود داشته باشد، ولی در مجموع  کتاب بهترین رسانه می باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در کاشان، نبود کتب بزرگان دینی در دومین نمایشگاه کتاب کاشان را مهمترین ضعف این نمایشگاه برشمرد و گفت: شهری که دارای مفاخرو بزرگان نام آوری همچون ملامحسن فیض کاشانی، ملا حبیب الله شریف کاشانی و ... است که دارای آثار و کتب بسیار متعدد و ارزشمندی در سطح جهان اسلام هستند، ضرورت داشت حداقل تعدادی از غرفه  های این نمایشگاه به آثار این بزرگان اختصاص داده می شد.

وی، به نقش حوزه های علمیه در  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه  اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حوزه های علمیه می توانند نقش بسیار بزرگی را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشند بهتر بود آثار و دستاورد های پژوهشی مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق در معرض دید بازدکنندگان قرار می گرفت .

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha