جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر علی اکبر صالحی

حوزه/ رئیس سازمان انرژی هسته ای بیان کرد: اگر امروز ترامپ برجام را بدترین توافق تاریخ آمریکا می داند به این خاطر است که ما توانستیم ساختار هسته ای را حفظ کنیم و چیز خاصی به آنها ندادیم، ولی برخی نمی خواهند باور کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی اکبر صالحی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران قم با اشاره به سفر یک روزه خود به قم گفت: در این سفر صرفا برای کسب روحیه و دعای خیر مراجع عظام که همیشه قوت قلب دولت و خادمان مردم بوده اند به قم آمدیم که در این دیدارها مراجع معظم تقلید که بندگان صالح و الهی هستند با دعای خیر خود مارا دلگرم کردند.

وی با اشاره به بیانات آیت الله العظمی سبحانی در خصوص ایجاد امید در مردم گفت: آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به حدیثی در خصوص اهمیت امید در جامعه بیان کردند،‌ ایجاد امید و آرزو رحمت است و اگر سعی کنیم با بیان اخبار مناسب و تلاش خود مردم را دلگرم کنیم، قطعا رحمت الهی نیز بر ما خواهد بارید، ولی اگر بخواهیم با دروغ پردازی ها و سخنان جناحی و حزبی و انتخاباتی با بی اخلاقی فضای جامعه اسلامی را مکدر کنیم، باید مطمئن باشیم که در مسیر غیر خدایی گام بر می داریم.

رئیس سازمان انرژی هسته ای با بیان اینکه در روزهای اخیر 149 تن کیک زرد خریداری و به کشور وارد شده است، گفت: با میزان 210 تنی که در گذشته وارد کرده بودیم جمع ذخایر کیک زرد کشور به 350 تن رسید.

وی ادامه داد: در 13 سال گذشته تنها 70 تن کیک زرد تولید کرده بودیم که برای تامین یک سال نیروگاه بوشهر نیازمند 200 تن هستیم که این میزان تولید سابق کشور اصلا کافی نبود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر موانعی پیش روی کشور بوده است، آیا برجام 60 تا 70 درصد موانع را رفع نکرده است؟، گفت: صادرات نفت و فراورده ها 3و نیم میلیون بشکه شده است درحالی که قبل از آن در کل 1 و نیم میلیون بشکه بوده است آیا این دستاورد نیست؟.

صالحی با تاکید براینکه ما هنوز مطالبه گر هستیم و بعد از برجام 2 قرارداد مهم با شرکت بوئینگ و ایرباس بسته شده است، تصریح کرد:ما نمی‌گوئیم به آنچه که به‌دست آوردیم راضی هستیم ولی بانک های بزرگ باید وارد شوند ولی این مطالبه گری به مفهوم نفی برخی از حقایق نیست؟ راه ها باز شده است و انشالله به لطف خداوند در سال 96 شاهد آغاز بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی، در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به تهدیدات ترامپ نسبت به لغو برجام، تصریح کرد: هر دولتی باید به تعهدات دولت ماقبل متعهد بماند و اگر دولتی بخواهد بدون انقلاب چنین کاری انجام دهد قطعا به اعتبار خود ضربه زده است.

 صالحی تاکید کرد: اینکه آمریکا توافقنامه‌ای را امضا کند و پس از برگزاری انتخابات با روی کار آمدن دولت دیگران را کنار بگذارند در حقیقت اعتبار کشور و نظام خود را زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: نکته دیگر آنکه برجام امضای شخص اوباما نبود، بلکه امضای یک حکومت بود و او از جایگاه حقوقی و حکومتی چنین کاری کرد نه شخصی که اکنون بخواهند لغو کنند.

رئیس سازمان انرژی هسته ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص توقف صنعت هسته ای ایران، با اشاره به سخنان اخیر ترامپ که برجام را بدترین قرارداد در تاریخ امریکا عنوان کرده ، اظهار کرد: اگر واقعا این برجام صنعت هسته ای ایران را متوقف کرده، چرا وی برجام را مفتضح ترین قراردادی می داند که آمریکا در طول تاریخ با یک کشور بسته است و اگر این گونه بود که مخالفان ما می گویند چرا آنها این قدر ناراحت هستند.

صالحی با تاکید براینکه باید نقدها منصفانه باشد، اظهار کرد: مردم عزیزی که واقعا دلسوز هستند، بخاطر اخبار غلطی که می رسد دچار تصورات خلاف واقع می شوند و این موضوع مسئولیت الهی دارد اگر افکار عمومی در جهت درست کار نکنیم.

وی تاکید کرد:اگر کسانی بخاطر مواضع حزبی خود مردم را با دروغ پردازی و سخنان بی پایه و اساس ناامید کنند باید در درگاه خدا جوابگو باشند.

رئیس سازمان انرژی هسته ای در واکنش به خبری که در یکی روزنامه‌ها از قول وی نوشت «ترامپ همه چیز را خراب کرده است» گفت: من همچین جمله‌ای را نگفته بودم.

وی تاکید کرد: ما اهل تکذیب و تأیید مطالب نیستیم، اما به مسئولان رسانه‌ها توصیه دارم که اخبار موثق را منتشر کنند، چرا که در غیر این صورت اعتبار خود را از دست خواهند داد .

معاون رئیس جمهور در مورد دیدارهای امروز خود با مراجع عظام تقلید گفت: مسئولان نظام برای اینکه بتوانند خدمت را همراه توفیق کنند، نیاز به دعای خیر مراجع دارند، امروز گزارش مختصری از آخرین وضعیت توافق هسته‌ای به خدمت مراجع ارائه کردیم.

صالحی بیان کرد: بدون هیچ اغرافی بیان می کنم، اگر آمریکا بخواهد توافق را زیرپابگذارد و برجام را از بین ببرد چنانچه رهبر انقلاب هشدار دادند که اگر آنها خطایی کنند ما ظرف یک سال و نیم  به ظرفیت  ۱۰۰ هزار سو خواهیم رسید در حالی که در قبل از برجام با ۹ هزار سو کار می کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید براینکه در شرایط حساس کنونی ما نیاز به انسجام داخلی داریم، افزود: مراجع بزرگوار هم همگی تأکید داشتند ما باید این چندصدایی را به‌گونه‌ای نشان بدهیم که سبب تفرقه نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha