جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رهبر با علما

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب انقلابی، گفت: موضوعات و مبانی انقلاب و حکومت اسلامی باید مثل فقه و دیگر علوم در حوزه های علمیه تدریس شود تا طلاب جوان با ماهیت انقلاب و نظام اسلامی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام نصرت الله معظمی، دوشنبه شب در مراسم هفتگی هیئت مکتب الصادق(ع) طلاب و روحانیون شهر همدان که در محل حسینیه کوی طلاب شهر شهید مدنی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: دهه فجر و 22 بهمن، عید بزرگی همانند عید غدیر، عید فطر و دیگر اعیاد شیعیان است و از سوی دیگر فرصتی بزرگ برای بیان آموزه ها و دستاوردهای می باشد.

وی ادامه داد: موضوعات و مبانی انقلاب و حکومت اسلامی باید مثل فقه و دیگر علوم در حوزه های علمیه تدریس شود تا طلاب جوان با ماهیت انقلاب و نظام اسلامی آشنا شوند.

استاد حوزه  در ادامه با اشاره به اهمیت قرآن در حوزه های علمیه ابراز داشت: قرآن آموزی باید از پایه های اول حوزه در مدارس علمیه تدریس شده و از حاشیه بودن خارج شوند؛ طلبه ها باید حداقل به اولیات و مبانی قرآن از جمله روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن آگاهی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت فلسفه در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد:  اگر بخواهیم پاسخگوی دنیا و فلسفه غرب باشیم باید تدریس فلسفه اسلامی را در حوزه ها جدی بگیریم، چون این مباحث از کلام نیز اهمیت بیشتری دارد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha