جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گروه حقوق بشر دولت نیجریه، ارتش و پلیس را محکوم کرد

حوزه/ کانون حقوق بشر نویسندگان نیجریه خواستار پایان دادن به حملات ارتش و پلیس نیجریه علیه اجتماعات مسالمت آمیز مردمی شده و بر آزادی شیخ زکزاکی طبق حکم صادره از دادگاه تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از گاردین، کانون حقوق بشر نویسندگان نیجریه ، حملات پلیس این کشور به تظاهرات‌ صلح‌آمیز شیعیان، اعضای جنبش اسلامی نیجریه و مردم بومی بیافرا را محکوم کرد.
این گروه حقوق بشر خواستار پایان یافتن استقرار نیروهای نظامی و تلاش ارتش و پلیس نیجریه در بهم زدن تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز شده و تاکید کرد که اقدامات شرم آور پلیس و ارتش تهدیدی جدی علیه دموکراسی، حاکمیت قانون، حقوق بشر و مشروطه در کشور نیجریه می‌باشد.
این گروه عملکرد پلیس در رابطه با راهپیمایی‌های صلح آمیز شیعیان نیجریه را تکان دهنده توصیف کرده و گفت: تنها خواسته اعضای جنبش اسلامی نیجریه این است که رئیس جمهور بوهاری به قانون احترام گذاشته و طبق حکم صادره از دادگاه عالی این کشور، شیخ ابراهیم زاکزاکی را بدون هیچ قید و شرطی از زندان آزاد کند.
در ادامه بیانیه این گروه آمده است: اگر در یک جامعه متمدن قرار داشتیم، دادستان کل فدرال و وزیر دادگستری کشور ما باید به سبب اینکه رئیس جمهور را به بی‌احترامی به حکم دادگاه فراخوانده‌اند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گرفتند، چرا پلیس مانع عملکرد قانونی مردم نیجریه می‌شود که به رئیس جمهور اصرار دارند تا به قانون اساسی احترام بگذارد؟
کانون حقوق بشر نویسندگان نیجریه در پایان اعلام کردند که دولت نیجریه تا کنون در تحقیقات و اجرای عدالت در خصوص کشتار بی‌رحمانه صدها تن از شیعیان نیجریه توسط نیروهای ارتش ناکام مانده است. و گروه نسبت به حملات بی‌رحمانه علیه راهپیمایی‌های مسالمت آمیز مردم توسط پلیس به شدت هشدار داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha