پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واتیکان منشور جدید آموزه‌های اخلاق زیستی منتشر کرد

حوزه/ واتیکان در یک کنفرانس خبری، با انتشار منشور جدیدی، موضع کلیسا در رابطه با موضوعات اخلاق زیستی به روز و مدرن جامعه را تعیین کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از catholicnews، واتیکان یک دستورالعمل به روز و وسیع از آموزه‌های اخلاق زیستی منتشر کرده است تا موضع دقیق کلیسای کاتولیک درمواردی چون سقط جنین، جلوگیری از بارداری، مهندسی ژنتیک، درمان‌های باروری، واکسن‌ها، جنین منجمد و سایر مسائل زندگی را بیان کند. منشور جدید روز گذشته در یک کنفرانس خبری در واتیکان به زبان ایتالیایی اعلام شد.

این «منشور جدید کارکنان مراقبت‌های ویژه» به منظور ارائه خلاصه کاملی از موضع گیری کلیسا در این حوزه‌ها ارائه داده است. نخستین منشور در این باره در سال 1994 منتشر شده بود و از آن زمان تاکنون هیچ منشوری در این باره ارائه نشده بود.

با وجود اینکه منشور جدید همچنان پاسخ کامل و جامعی به تمامی مشکلات و سئوالات مسیحیان کاتولیک در زمینه‌های پزشکی و سلامت ارائه نمی‌دهد، با این حال نسبت به منشور ارائه شده در سال 1994، دستورالعمل‌های روشن‌تری نسبت به برخی مشکلات زیست اخلاقی جهان پیش روی مسیحیان گذاشته است.

یکی از مسائلی که تا حدی در این منشور به آن پرداخت شده واکسن‌های تولید شده با مواد بیولوژیکی است که منشاء آن‌ها سلول‌های جنین سقط شده می‌باشند که کلیسای کاتولیک با این عمل مخالف می‌باشد.

هر چند منشور به وظیفه والدینی که واکسن‌ها را برای کودکان‌شان استفاده می‌کنند اشاره‌ای نکرده است، اما کلیسا هم چنان سقط جنین را گناه بزرگی دانسته و ایجاد واکسن برای جلوگیری از عفونت‌ها را دلیل مقبولی برای این مرتکب شدن این گناه ندانسته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha