پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین هادی به

حوزه/ نماینده رئیس مرکز خدمات گفت: شبکه‌های مجازی جز فریب افراد و القای اخبار دروغ و گمراهی چیزی ندارد، ولی روحانیون باید در این فضا فعال باشند و این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین هادی به، نماینده رئیس مرکز خدمات امروز با حضور در مدارس علمیه جعفریه و ام‌ابیها شهرستان تفت و مدارس علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) و کوثر شهرستان ابرکوه با اساتید و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

وی با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: حرکت شگفت انگیز و تأثیرگذار بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی ، امام خمینی(ره) در آن زمان چشم جهانیان را به خود خیره کرد و در نهایت با استمرار و تلاش برای رسیدن به هدف خود ، توانست با کمک مردم به خواسته خود که برپایی انقلاب اسلامی در ایران و خروج حکومت شاهنشاهی از کشور بود برسد.

نماینده رئیس مرکز خدمات در ادامه به تاریخچه تشکیل این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز به امر مقام معظم رهبری در سال 1370 با خدمات بسیار محدود آغاز به کار کرد و امروز تمامی طلاب کشور را تحت پوشش خود قرار داده است و امیدواریم که شما طلاب محترم با بیان مشکلات مدارس خود کاری کنید تا در سال‌های آینده شاهد هیچ‌گونه مشکلی در حوزه‌های علمیه نباشیم.

وی با اشاره به این مسئله که چرا برخی امروزه به دنبال ضربه زدن به کشور و ترویج بی‌حجابی هستند گفت: یکی از راه‌های مقابله با این طرز فکرها و افراد ، حضور جدی و قوی روحانیون و طلاب در جامعه و مخصوصاً در دانشگاه‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی به، غریب‌ترین و مظلوم‌ترین قشر در کشور را قشر طلبه دانست و عنوان کرد: خداوند متعال و امام زمان (عج) به عنوان صاحب این حوزه‌ها، نگاه ویژه و خاصی را به حوزه‌های علمیه دارند و حوزه‌های علمیه را مورد الطاف خود قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: ما به‌عنوان سرباز امام عصر(عج)باید در هر روز دقایقی حتی کم ، را برای ارتباط با آن امام معصوم قرار دهیم زیرا اگر شما به امام خود توجه داشته باشید امام زمان(عج) نیز متوجه شما خواهند بود.

نماینده رئیس مرکز خدمات شناخت اسلام و تبیین دین اسلام را به مردم، یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیون در جامعه اسلامی دانست و بر توجه به آن در حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه مرکز خدمات، خدمت‌رسانی به طلاب است خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز وظیفه آموزش طلاب از ابتدا تا رسیدن به درجات عالی را عهده‌دار است که به حول قوه الهی امیدواریم در این راستا بتوانیم به بهترین نحو کار خود را انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین هادی به، در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شما طلاب هر چقدر به هوای نفس خود مسلط باشید بندگی و معنویتتان تقویت می‌گردد افزود: فرد در ابتدا بایستی خود را اصلاح کند و سپس افراد را به راه راست هدایت کند، باید آنگونه خودسازی کنید که کلامتان تأثیر داشته باشد.

وی دوران طلبگی را با تمام فراز و نشیب‌هایش بسیار شیرین عنوان کرد و گفت: این دوران جزء لذت‌بخش‌ترین و بهترین زمان طلاب در زمان طلبگی است و با دیگر دوران زندگی قابل مقایسه نیست، پس از این سال‌های با ارزش عمر خود به‌خوبی استفاده کنید.

نماینده رئیس مرکز خدمات دوری طلاب از فضای مجازی را تا زمانی که بنیه علمی خود را در مسائل مختلف قوی نساختند یکی از ضروریات برشمرد و ادامه داد: این گفته به این علت است که اگر روزی طلبه با شبهه و سؤالی از سوی افراد شبهه افکن مواجه شد بتواند با علمی که آموخته به سؤالات پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه به شما طلاب توصیه می‌کنم که وارد فضای مجازی نشوید اظهار داشت: شبکه‌های مجازی جز فریب افراد و القای اخبار دروغ و گمراهی چیزی ندارد، ولی روحانیون باید در این فضا فعال باشند و این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی به، با اشاره به اینکه اگر طلبه‌ای برای خدا درس بخواند تمام خواسته‌های دنیوی و اخروی برایش فراهم می‌گردد گفت: هر کاری در راستای خواست خداوند و اهل‌بیت(ع)باشد حقیقتاً با عنایات خداوند مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha