پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر ترویج علوم اهل بیت در جامعه گفت: گسترش حوزه های علمیه نیاز امروز جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با مدیر حوزه علمیه خراسان، با بیان این مطلب که علم در تمامی صحنه‌ها به خصوص در حوزه‌ها حرف نخست را می‌زند، اظهارداشت: در یک جامعه اسلامی که تمامی فعالیت‌های آن برپایه اسلام است، حوزه های علمیه ستون فقرات جامعه حسوب می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خوشبختانه از پانزده سال گذشته با توصیه‌های مقام معظم رهبری شرایط امیدوار کننده‌ تری در حوزه‌ها به وجود آمد و در این فرصت باید تلاش شود تا با استفاده از همه امکانات عقب ماندگی ها جبران گردد.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در درجه اول نیاز به کمیت داریم تا بتوانیم در جهت صدور انقلاب به خارج از تاثیر گذار باشیم و در داخل کشور نیز در هر جایی حتی در روستاهای دور افتاده مفاهیم اسلام و انقلاب را منتشر نماییم،البته تنها جنبه کمی کافی نیست و آنچه در موفقیت یک عالم موثر می باشد، کیفیت است؛ کیفیت در قشر روحانیت حرف نخست را می‌زند و اگر استاد مهارت علمی داشته باشد، می‌تواند علم را به مخاطب خود منتقل سازد

این استاد حوزه  با تاکید بر اینکه، علم در همه صحنه ها به خصوص حوزه‌ها حرف اول را می‌زند، گفت: کسب علم یک ضرورت است تا سطح سواد افراد جامعه افزایش یابد ومفاهیم اسلامی  در زوایای مختلف ودر همه مباحث زندگی ترویج یابد..

وی در پایان گفت: در زمان رضا خان حوزه‌ها تعطیل شد و بسیاری از حرکت های روحانیت چراغ خاموش انجام می‌شد، ولی امروز به برکت انقلاب شاهد رشد علم  در کشور هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha