جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سیره و روش زندگانی ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای سعادت بشر است، گفت: ولایتمداری حضرت فاطمه (س) باید الگو باشد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در آستانه دهه فاطمیه قرار داریم، اظهار داشت: دهه فاطمیه فرصت مناسبی برای نشر معارف و اندیشه‌های اهل‌بیت (ع) و حضرت فاطمه (س) است.

وی بر لزوم الگو گیری بهتر و بیشتر از زندگی حضرت زهرا (س) تاکید کرد و افزود: الگو گرفتن از زندگی حضرت زهرا(س) در تمامی شئونات زندگی از جمله سبک زندگی، عفاف و حجاب، ساده زیستی و ولایتمداری می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلاتی را که امروزه وجود دارد را برطرف کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه اگر زندگی این بانوی بزرگ اسلام را مطالعه کنیم همه آن درس زندگی و مایه تعالی است، گفت: اگر الگوی زندگی افراد در جامعه، الگوهای اسلامی و فاطمی باشد، بسیاری از مشکلات و معضلات برطرف می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) در دهه فاطمیه اظهار داشت: مردم در این دهه ضمن برپایی مراسم‌های عزاداری باید با معارف و اهداف اهل‌بیت (ع) و حضرت فاطمه (س) نیز بیشتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: سخنرانان و مداحان در مجالس عزاداری این ایام علاوه بر تاکید بر وحدت و انسجام اسلامی باید سجایای اخلاقی و کرامات انسانی ائمه هدی و خاندان عصمت و طهارت و حضرت فاطمه (س) را به درستی برای عزاداران تبیین کنند.

وی با بیان اینکه حفظ وحدت و یکپارچگی مهم‌ترین اصل در ایام فاطمیه است و خاطرنشان کرد: برپایی هر چه باشکوه تر مراسم سوگواری ایام فاطمیه و پاسخگویی به سؤالات دینی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در شهرستان‌های مختلف استان از جمله برنامه‌های این اداره کل به مناسبت این ایام است 

انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha