جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تاکید برحضور پرشکوه مردم در روز ۲۲ بهمن ماه گفتند: لقب شیطان بزرگ، انصافا در شأن آمریکا است چون با ابزار قدرتی که در دست دارد، دائما درحال شیطنت است.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر  امروز در دیدار اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) پردیسان و جمعی از نیروهای نزاجا، نهاجا و پدافند ارتش، بابیان اینکه این سخن امام راحل که گفتند «آمریکا  شیطان بزرگ» است سخنی درست و به حق است گفتند:لقب شیطان بزرگ، انصافا در شأن آمریکا است چون با ابزار قدرتی که در دست دارد، دائما درحال شیطنت است.

 این مرجع تقلید عنوان کردند: امام راحل شخصیتی بزرگ و انقلابی بود که به خوبی آمریکا را شناخت و این لقب را برای آن انتخاب  کردند.

 معظم له به 22 بهمن ماه سالروز پیروی انقلاب اسلامی اشاره کردند و بر حضور پرشکوه مردم در این روز تاکید کردند و  ابراز داشتند: نظامی که در ایران است با نظام های دیگر فرق می کند و دقیقا به همین دلیل لازم است، همه آحاد ملت دراین روز به صحنه بیایند و از جنایت های غرب و عوامل آنها اعلام انزجار کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان اینکه آحاد ملت برای حفظ و ارکان انقلاب مسئولیت دارد افزودند: حوزویان  هم همراه با سایر مردم ایران اسلامی در روز 22 بهمن به صحنه خواهند آمد و حمایت خود را از آرمانهای انقلاب و امام راحل اعلام خواهند کرد.

ایشان با بیان اینکه تفقه در دین و شناساندن اسلام ناب به جهانیان از اهم مباحث مهم و نیاز اساسی حوزه است؛‌طلبگی را نعمت بزرگ برشمردند و بر قدر دانستن این نعمت تاکید  کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلبگی نیازمند به عواملی چون اخلاص، داشتن  تقوا، اراده قوی، همت بلند و رسیدن با بالاترین درجات اخلاق، نظم و قوی شدن در علوم پایه حوزه است، اظهار داشتند: علم به وسیله اخلاص و تهذیب نفس هویت پیدا می کند.

ایشان بر برگزاری کرسی درس اخلاق در حوزه  تاکید کردند و آن را در شرایط کنونی ضروری دانستند و با بیان اینکه طلبه ای در فعالیت خود موفق است که ابتدا خود متخلق به اخلاق باشد، افزودند: تبلیغی اثر بخش و مفید است که گوینده و متکلم آن عامل به عمل باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha