جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرحوم آیت الله حلیمی از علمای کاشان

حوزه / مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: مرحوم آیت الله حلیمی اهتمام ویژه ای به امور قرآنی و ترویج مبانی اهل بیت(ع) داشت.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفتگوبا خبرنگار خبرگزاری «حوزه»درکاشان به ارتباط  بسیار خوب مرحوم آیت الله محمدعلی حلیمی با امام راحل  اشاره کرد و گفت: ارتباطی که آن مرحوم با امام خمینی(ره) در نجف داشتند، باعث شد تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام (ره) ایشان را به عنوان نماینده خود در پاکستان معرفی نمایند.

وی افزود: آن مرحوم بعد از مدتی فعالیت در این کشور، به دلیل کسالت جسمی به ایران بازگشت و به فعالیت های فرهنگی و چاپ و نشر قرآن  مشغول شد.

مدیر حوزه کاشان با اشاره به اینکه مرحوم حلیمی اهتمام ویژه ای بر امور قرآنی داشت، گفت: ایشان همیشه می گفت قرآن را باید جدی گرفت و عقیده داشت اگر مردم با زبان قرآن به صورت آسان آشنا شوند، می تواند زمینه تحول و تکامل ایمانی در جامعه را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، رسیدگی به امور طلاب را از دیگر خدمات این روحانی فقید دانست و گفت: ایشان تا آخرین لحظات عمرش علی‌رغم کهولت سن، در نماز جماعت شرکت می کرد.

خاطرنشان می ‌شود؛ آیت الله حلیمی از روحانیون مبارز و همراهان امام خمینی پس از عمری مجاهدت و تلاش برای نشر آموزه های دین روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha