پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ از جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر استان قم

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یکی از هدف های دشمن نفوذ در نوجوانان و جوانان است و نوجوانان که فرزندان امروز ملت ایران و مردان و مدیران فردای کشور هستند، باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات، در مصونیت بخشی مقابل این نقشه ی دشمن، نقش مؤثری ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در آیین جشن تکلیف دها نفر از دانش آموزان دختر استان قم در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: جشن تکلیف  در واقع جشن تشرّف به ساحت لطف و توجه پروردگار کریم و قابلیت دریافت مأموریت الهی در رسیدن به سعادت و خوشبختی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جشن تکلیف، افزود: قدر ورود به دوران بلوغ معنوی را بدانید؛ راز پیشرفت فردی و اجتماعی در حفظ رابطه با خداوند است و امروز عیب بزرگ تمدن رو به افول و انحطاط غرب، قطع رابطه با خداست.

آیت الله فاضل لنکرانی بهترین راه ارتباط با خداوند را «نماز و قرائت قرآن» عنوان کرد و بیان داشت: توجه به این واقعیت که مخاطب انسان در نماز، خداوند قادر متعال، است، موجب توکل، شجاعت و اعتماد به نفس می شود؛ بنابراین نماز را اول وقت و با توجه بخوانید و با قرآن و معانی نورانی و هدایت بخش آن انس دائمی برقرار کنید.

استاد حوزه اظهارداشت: یکی از هدف های دشمن نفوذ در نوجوانان و جوانان است و نوجوانان که فرزندان امروز ملت ایران و مردان و مدیران فردای کشور هستند، باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات، در مصونیت بخشی مقابل این نقشه ی دشمن، نقش مؤثری ایفا کنند.

وی افزود: تجهیز به دانش و درس خواندن و تأمین سلامت جسمی، فکری و معنوی اقدام دیگری است باید مورد توجه قرار گیرد همانطور که باید علم اندوزی و خودسازی به عنوان شرط دستیابی به فردایی بهتر مطرح می باشد.

لازم به ذکر است: در ادامه این مراسم باشکوه نماز مستحبی به امامت آیت الله فاضل لنکرانی در شبستان بزرگ کربلا مسجد مقدس جمکران اقامه شد.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha