جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار سیدباقر سادات حسینی - معاون فرهنگی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران

حوزه/ معاون فرهنگی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، با بیان این که تفکر انقلاب اسلامی منحصر در جغرافیای ایران نیست، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا امروز فرهنگ برگرفته از انقلاب اسلامی ایران را در درون خود جای داده و با روحیه انقلابی به حرکت ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سردار سیدباقر سادات‌حسینی، عصر امروز در مراسم گرامیداشت دهه مبارکه فجر در محل شبستان حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران که با حضور طلاب و اساتید این حوزه برگزار شد، با تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: در خصوص تحلیل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، باید به عوامل مختلفی توجه کرد، که یکی از مهمترین آن ها، تحلیل حکومت پهلوی بود؛ برای مثال رضا شاه ملعون توسط ایادی انگلیس به قدرت رسید.

*ره‌آورد حکومت پهلوی تحقیر ملت ایران

وی افزود: از سوی دیگر در دوران حکومت محمدرضا پهلوی، شاهد تحقیر ملت ایران توسط عوامل حکومت بودیم و همچنین حضور مستشاران و نظامیان آمریکایی در ایران، اگرچه به قدرت فرعونی شاه ملعون کمک می کرد، اما باعث نارضایتی گسترده در بین مردم مسلمان ایران شده بود.

معاون فرهنگی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، با بازخوانی قصص قرآنی و ظلم فرعونیان در تاریخ و با بیان این که  این داستان های قرآنی، نشانه ها و راهنمای خوبی برای مسلمانان است، گفت: مردم ایران که ظلم خاندان پهلوی را به وضوح دیده و لمس می کردند، رفته رفته به دنبال راهی برای شکست این رژیم و سرنگونی شاه افتادند.

*حمایت جانانه روحانیت از امام و انقلاب

وی تأکید کرد: با وجود قدرت نظامی بسیار زیاد رژیم شاه و ظلم عوامل آن رژیم فاسد بر مردم، اما با وجود نورانی امام راحل در کنار حوزویان و روحانیت معظم و مورد احترام جامعه و با خروش مردمی، انقلاب اسلامی ایران با قدرت  ایمان مردم  شکل گرفت و رژیم شاه سرنگون شد.

سردار سادات‌حسینی در ادامه سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی ایران مورد عنایت خداوند و اهل بیت(ع) قرار دارد، به دوران 8 سال دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق اشاره کرد و گفت: با وجود جنگ تحمیلی علیه ملت ایران توسط صدام و رژیم بعث عراق که از سوی بسیاری از کشورهای دنیای غرب مورد حمایت قرار داشت، و از سوی دیگر، دست خالی بودن رزمندگان اسلام و مردم ایران، اما قصه دیگری در دفاع مقدس شکل گرفت و ملت ایران جانانه از کشور خود دفاع کرده و دشمن را شکست دادند.

وی افزود: با وجود مشکلات بسیاری که توسط دشمنان اسلام و دنیای استکبار برای جمهوری اسلامی ایران و شکست دادن انقلاب اسلامی صورت گرفت و نمونه بارز آن، تحمیل جنگ 8 ساله بر علیه ملت ایران بود، اما بعد از چند سال، ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی، به نقطه ای رسید که در بسیاری از علوم و فن آوری‌های جدید، در رده 10 کشور  اول دنیا قرار گرفت.

معاون فرهنگی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تفکر انقلاب اسلامی منحصر در جغرافیای کشور ایران نیست، گفت: بسیاری دیگر از کشورهای دنیا نیز، امروز فرهنگ برگرفته از انقلاب اسلامی ایران را در درون خود جای داده و  با روحیه انقلابی به حرکات خود ادامه می دهند.

وی با بیان این که همین روحیه انقلابی موجود در برخی کشورهای مسلمان، مانع از پیروزی کامل تروریست های تکفیری داعش که مورد حمایت آمریکا و اسرائیل قرار دارند، شده است، گفت: گسترش فرهنگ جهادی و بسیجی، موجب قدرت  نمایی جمهوری اسلامی در عراق و سوریه و دنیای اسلام شد.

*تفکر بسیجی حلب را نجات داد

سردار سادات‌حسینی اضافه کرد: تفکر بسیجی کاری کرد در  آن هنگامی که نزدیک بود پایتخت سوریه سقوط کند، روز به روز  فتح و ظفر برای نیروهای بسیجی سوریه پیش رفت تا این که آزادی کامل شهر حلب از دست تروریست های داعش شکل گرفت.

وی با بیان این که ذلت آمریکا و فرار مستشاران نظامی آن ها، باعث نشد تا از دشمنی و خباثت با تفکر انقلاب اسلامی دست بردارند، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران، پس از ناکامی های متعدد در عرصه های مختلف، در حال حاضر پروژه نفوذ در لایه های مختلف کشور و انقلاب اسلامی را دنبال می کنند؛ نفوذ در حوزه‌های علمیه و بین روحانیون و علما، نفوذ در دانشگاه‌ها، نفوذ در آموزشگاه‌های زبان خارجه، حتی نفوذ در مهدکودک‌ها در سراسر کشور و ...، از جمله هدف هایی است که امروز دشمنان اسلام و انقلاب آن را دنبال می کنند.

معاون فرهنگی سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، با تأکید بر این که روحانیون و علما باید در مقابل پروژه نفوذ دشمنان هشیار و آگاه بوده و برای مقابله با این دسیسه و توطئه دشمنان اقدام کنند، گفت: بر اساس آموزه های قرآن از جمله آیات آخر سوره مبارکه حج، ضرورت جهاد و جهاد فرهنگی در میان مسلمانان و مؤمنان، امری ضروری است که باید همواره به آن توجه کنیم.

*دو شاخصه اصلی انقلاب اسلامی

حجت الاسلام سعید ذاکری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران نیز در این نشست با بیان این که تکیه بر آموزه های اصیل اسلام و پشتیبانی مردم، دو شاخصه اصلی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: ایام دهه مبارکه فجر فرصت مغتنم و ارزشمندی است تا به بازخوانی ارزش ها و آرمان های اصیل انقلاب پرداخته و با یادآوری دوران تاریک رژیم ستم شاهی که شاخصه هایی چون وابستگی به دنیای غرب، نادیده گرفتن حقوق اساسی مردم و به حاشیه رفتن ارزش های اصیل اسلام، در آن مشاهده می شد، قدر انقلاب اسلامی خود را که حاصل خون هزاران شهید و فداکاری ملت بزرگ ایران است را بیشتر بدانیم.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha