جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن سیلانی/معاون مالی اداری حوزه علمیه اصفهان

سیلانی با اشاره به این که مدرسه علمیه شهید بهشتی در منطقه ای واقع شده که مدارس اطراف آن قدیمی و دارای بافت فرسوده است، گفت: این مجموعه با رویکرد آموزشی و پژوهشی و با هدف ایجاد یک مجموعه کلاسی جامع جهت سرویس دهی به مجموعه های پیرامون خود احداث شده است

محسن سیلانی، مسئول معاونت اداری مالی و دفتر فنی حوزه علمیه اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصقهان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن سی و هشتمین سالروز فجر شکوهمند انقلاب اسلامی مدرسه علمیه  شهید بهشتی واقع در بازارچه بیدآباد، با حضور مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از مسئولین افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه  شهید بهشتی در منطقه ای واقع شده که مدارس اطراف آن قدیمی و دارای بافت فرسوده است عنوان کرد: این مجموعه با رویکرد آموزشی و پژوهشی و با هدف ایجاد یک مجموعه کلاسی جامع جهت سرویس دهی به مجموعه های پیرامون خود احداث شده است.

 سیلانی ادامه داد: این مجموعه دارای 980مترمربع زمین و زیربنایی حدود 2 هزار و 910 متر در 3 طبقه احداث شده که طبقه زیر زمین شامل سالن غذاخوری، نمازخانه، پارکینگ و موتورخانه می‌باشد.

وی در ادامه افزود: طبقه همکف شامل مجموعه کلاس‌ها، اتاق سرور اینترنتی، اتاق استراحت اساتید، آبدارخانه و محیط اداری است، طبقه اول شامل کتابخانه، سالن مطالعه، 5 کلاس، اتاق برق، انباری، 3 حجره و یک آبدارخانه گروهی است، مجموعه تاسیساتی این مجموعه دارای موتورخانه و سیستم حرارتی مرکزی، آسانسور، سیستم هوشمند اطفاء حریق بوده و سعی بر آن بوده که این مجموعه از نظر فنی استانداردهای لازم و نکات ایمنی و امنیتی را رعایت کرده باشد.

معاونت مالی حوزه علمیه اصفهان در رابطه با تعداد کلاس‌های آموزشی پیش بینی شدن در این مجموعه ابراز کرد: این مجموعه دارای 13 کلاس (مدرس) می‌باشد که به وقت ضرورت از حجره‌ها و اتاق‌های تعبیه شده نیز می‌توان به عنوان کلاس استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بحث پژوهش و تحقیق از اساسی ترین عوامل تغییر و تحول در حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید عنوان کرد: در احداث این مجموعه سعی شده با دیده شدن سایت کامپیوتری و شبکه، سرور بتواند به همه مجموعه‌ها سرویس ارائه کند تا در امر پژوهش کار برای طلاب آسان شود.

 سیلانی با اشاره به مشکلات مالی پیش روی احداث این مجموعه اذعان کرد: با وجود همه این مشکلات این پروژه به لطف خداوند متوقف نشد و از سال 91 تاکنون به طور مستمر ادامه یافت هرچندکه در برهه ای از زمان سرعت پیشرفت کند می‌شد ولی با پشتیبانی و کمک مدیر حوزه های علمیه استان، حضرت آیت الله طباطبایی نژاد توانستیم 95 درصد کار را در سال 94 انجام دهیم و مابقی را در سال 94 به سرانجام برسانیم.

وی در رابطه با میزان مبالغ هزینه شده برای این پروژه عنوان کرد: کل هزینه این پروژه چیزی بالغ بر 2 میلیارد و 931 میلیون و 200 هزار تومان بوده که به طور متوسط هر متر بالغ بر 960 تومان هزینه برده و این مقدار هزینه در این زمان گواه بر بهترین صرفه جویی برای حوزه علمیه است

 سیلانی در پایان تاکید کرد: این پروژه پانزدهمین پروژه ای است که در سال جاری به بهره برداری می رسد و یک پروژه دیگر نیز که الحاقیه مدرسه امام خمینی شهرستان فلاورجان است تا آخر سال به بهره برداری می رسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha