جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله بشیر النجفی

حوزه/یکی از مراجع نجف تاکید کرد: کرامت انسانی یک ارزش اساسی و والا در دین اسلام اصیل است و جهانیان باید بدانند که تروریسم با تمام انواع آن هیچ وجهه مشترکی با اسلام ندارد. هم چنین افزودند: بارها تاکید کردیم و می کنیم که ما پیوسته به سوی کسانی که خواهان صلح هستند، دست دراز می کنیم و با دشمنان انسان و انسانیت با زبان سلاح صحبت می کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله بشیر النجفی از مراجع نجف اشرف از دکتر ژان فگل فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور تقویت آزادی ادیان و اعتقادات و هیئت همراه استقبال کردند.

معظم له در این دیدار اشاره کردند: کرامت انسانی یک ارزش اساسی و والا در دین اسلام اصیل است و جهانیان باید بدانند که تروریسم با تمام انواع آن هیچ وجهه مشترکی با اسلام ندارد. هم چنین افزودند: بارها تاکید کردیم و می کنیم که ما پیوسته به سوی کسانی که خواهان صلح هستند، دست دراز می کنیم و با دشمنان انسان و انسانیت با زبان سلاح صحبت می کنیم.

مرجع تقلید نجف اشرف تاکید کردند: مرجعیت دینی در نجف اشرف همیشه در مقابل واکنش های منفی یا اقدامات انتقام جویانه ایستاده است و عکس العمل نشان داده. بیانیه ای که در پی تعرض به مقدسات مسلمین و شیعیان در سامرا صادر شده مؤید این مسئله است.

ایشان با اشاره به اینکه میوه های اسلام واقعی همان صلح است و ما به سکوت جهانی در مقابل حکومت های حامی تروریسم اعتراض داریم، افزودند: این حکومت ها با اقدمات خود باعث فروپاشی وحدت عراق و ملت آن شده اند و سکوت در برابر این سیاست ها، پیامدهای منفی برای تمامی جهانیان دارد. ما در راه وحدت، صلح و امنیت عراق و تمامی ملت عراق قدم بر می داریم.

ما از هر اقدامی که موجب حفظ وحدت و امنیت عراق شود استقبال می کنیم

در حاشیه این دیدار، شیخ علی نجفی مسئول دفتر آیت الله بشیر نیز با این هیئت گفتگو کرد.

شیخ علی نجفی گفت: درگیری های طایفه ای به ابزاری سیاسی برای برنامه های بیگانگان تبدیل شده است و اینکه هیچ مشکلی بین طوائف عراق وجود ندارد جز اینکه بازیگران منطقه باعث ایجاد مشکل در عراق می شوند؛ به همین خاطر به زمان نیاز داریم تا در پی این درگیری ها، شکاف اجتماعی موجود را ترمیم کنیم تا صلح و امنیت حاصل شود و اختلافات برطرف شود.

وی ادامه داد: مرجعیت دینی در نجف اشرف بار حل درگیری ها و اختلافات را به دوش کشید و همیشه و در همه زمان عامل اصلی وحدت عراق و ملت آن بوده است و در جهت عدم فروپاشی و حفظ یکپارچگی تمام طوائف و فرقه های عراقی تلاش کرده است و تمام توان خود را برای بازگرداندن حقوق فرد فرد عراقی به کار می گیرد و درصدد است تا در تصمیم گیری ها صدای ملت که رهبر و پایه های اصلی جامعه هستند، باشد.

فرستاده اتحادیه اروپا تاکید کرد: جهان امروز شاهد عظمت و نقش مهم مرجعیت دینی نجف اشرف است و قدرت بزرگ در کشور عراق به شمار می رود.

وی همچنین به جایگاه والای نجف اشرف اشاره کرد و از توجیهات و ارشادات آیت الله بشیر النجفی و دفتر ایشان تشکر و قدردانی کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha