جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت حضور هدفمند و قدرتمند طلاب و روحانیون در فضای مجازی، تصریح کرد: طلاب نباید صرفاً به مطالعه کتاب‌های درسی بسنده کنند، بلکه باید اطلاعات عمومی خود را افزایش داده و با جامعه و جوانان ارتباط وسیعی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهر یزد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدای انقلاب و اسلام، گفت: خداوند نعمت‌های بسیاری را به ما عنایت کرده است که قابل احصا نیست و در برابر این نعمت‌ها هیچ منتی بر ما نگذاشته است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن نسبت به چند نعمت بر ما منت گذاشته است، تصریح کرد: نعمت رسالت یکی از نعمت‌هایی است که خداوند به خاطر آن بر ما منت گذاشته است، چراکه شرافت و ارزش انسانی در گرو ارتباط با خداست.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به این که با نعمت رسالت، انسانیت ما شکل گرفته و شخصیتمان رشد می‌کند، افزود: اگر نعمت هدایت نباشد قرآن می‌فرماید ما از حیوانات هم پایین تر می‌رویم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به آیه 11 سوره مائده گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ عَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ / ای کسانی که ایمان آورده‌اید! نعمتی را که خدا به شما بخشید ، به یاد آورید آن زمان که جمعی ( از دشمنان ) ، قصد داشتند دست به سوی شما دراز کنند (و شما را از میان بردارند)، اما خدا دست آنها را از شما باز داشت از خدا بپرهیزید! و مؤمنان باید تنها بر خدا توکّل کنند".

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب همه قدرت ها پشتیبان شاه بودند، عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های الهی است که همان‌طور که قرآن فرموده است باید آن را یاد کنیم و بدانیم غفلت و فراموشی چه عاقبتی خواهد داشت و موجب می‌شود که روزی افسوس آن را بخوریم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه پس از یاد کردن نعمت انقلاب وظیفه ما شکر این نعمت است، گفت: کفران نعمت موجب می‌شود که این نعمت‌ها از ما گرفته شود و شکر نعمت آن را افزون می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به شما طلاب خواهر توفیق داده  که سرباز امام زمان(عج) شده‌اید و باید شکرگزار این نعمت الهی باشید، ادامه داد: شکر این نعمت در عمل است و باید به‌خوبی درس بخوانید تا بتوانید شکر آن را به‌جای آورید.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی به شما جوانان نیاز دارد،‌لذا باید خوب درس بخوانید و عالم و متدین شوید تا بتوانید دست مردم را بگیرید و نگذارید از دامن اهل‌بیت(ع) جدا شوند.

وی اظهار کرد: دشمنان با توطئه‌های فراوان از جمله تهاجم فرهنگی از طریق شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای در تلاش هستند جوانان را از انقلاب و اسلام جدا کنند و شما به عنوان افسران جنگ نرم  وظیفه‌دارید که با خوب درس خواندن و عالم شدن با این توطئه‌ها مقابله کنید.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، با بیان این که راه طلبگی جز با تقوا به سرانجام نمی‌رسد و عالم شدن بدون تقوا بیراهه رفتن است و به نتیجه نمی‌رسد، طلاب را به تقویت قدرت نوشتن سفارش کرد و افزود: بسیاری از قلم‌ها در دنیا بر ضد اسلام تلاش می‌کنند و شما هستید که باید با قلم خودتان با آنها مقابله کنید.

وی با تاکید بر ضرورت حضور هدفمند و قدرتمند طلاب و روحانیون در فضای مجازی، تصریح کرد: طلاب نباید صرفاً به مطالعه کتاب‌های درسی بسنده کنند، بلکه باید اطلاعات عمومی خود را افزایش داده و با جامعه و جوانان ارتباط وسیعی داشته باشند.

طبقه بندی نیازهای جامعه هدف

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، همچنین در دیدار با مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه شهرستان یزد با بیان اینکه خدمات مرکز هدفمند با اهداف حوزه است گفت: مرکز خدمات تلاش می‌کند تا رسالت حوزوی محقق شود و این خدمات موجب شود استاد بهتر بتواند تدریس کند و طلبه راحت‌تر و با دغدغه کمتری به تحصیل بپردازد، لذا بر اساس این هدف باید نیازهای جامعه هدف خود را بهتر طبقه‌بندی کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: در گذشته خدمات مرکز متمرکز بر خدمات مادی بود ولی امروز خدمات مرکز توسعه داده شده است و علاوه بر خدمات مادی، ارائه خدمات عاطفی و فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه رویکرد مرکز خدمات در ارائه خدمات سلامت، تقدم پیشگیری بر درمان است افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ارتقا فرهنگ بهداشت و سلامت و سنجش سلامت طلاب جدیدالورود و اساتید از جمله برنامه‌های مرکز خدمات در این راستا است.

در این جلسه مدیران و اساتید حاضر در جلسه مشکلات حوزویان استان را مطرح کرده و پاسخ سؤالات خود را از رئیس مرکز خدمات دریافت کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha