شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت ‌آیت الله سبحانی با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفتند: ۲۲ بهمن روزی است که همه باید احترام کنیم و از خدا بخواهیم ما را خدمتگزار حکومت اسلامی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت یوم الله  22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفتند:22 بهمن سرآغاز حکومت اسلامی است و روز محترمی به شمار می رود،این روز را باید همه گرامی داشته و احترام کنیم و از خدا بخواهیم ما را خدمتگزار حکومت اسلامی قرار دهد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، شخصیت و خدمات حضرت زهرا(س) به اسلام و تشیع  را مورد توجه قراردادند وبیان کردند: حضرت پس از پیامبر(ص) دو کار مهم برای اسلام وتشیع کردند، از جمله بیان خطبه است که ایشان از خود به یادگار گذاشتند، توحیدی که در خطبه ایشان وجود دارد با توحید نهج البلاغه فرق نمی کند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: بانویی که درس نخوانده و مکتب نرفته توحیدی می گوید که در سطح توحید نهج البلاغه است و هنوز فهم فلاسفه به آنجا نرسیده؛ این نشانه عصمت و اعجاز ایشان است.

معظم له با بیان این که  حضرت زهرا(س) تشیع را تثبیت کردند گفتند: بعد از جریان سقیفه کم کم نص پیامبر اسلام(ص) فراموش می شد و نوع مهاجر و انصار زیر همان پرچم رفته و مسأله تشیع که باید امام منصوب از جانب خدا و پیامبرش، باشد بسیار کمرنگ شده بود.

این مرجع تقلید با بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که فرمودند، «اگر کسی بمیرد و بیعت امامی بر او نباشد به مرگ جاهلی مرده است»، بیان کردند: حضرت زهرا(س) تا روز شهادت با کسی بیعت نکردند؛ نعوذ بالله، حضرت می تواند مصداق این حدیث باشد یا این که آن طرف امام حق نبوده است، امر دایر است که نعوذ بالله بگوئیم که حضرت داخل این حدیث هستند یا بگوییم که عمل ایشان صحیح بوده و با امام واقعی بیعت کرده بودند، اما با امامی که در سقیفه درست کردند،امام به حق نبود بیعت نکردند.

ایشان ادامه دادند:  اگر حضرت زهرا(س) بیعت نکردند چون آن امام حق نبود؛ ایشان از این طریق تشیع را تثبیت کردند، علی (ع) محذوریت داشتند واقعیات را بگویند، اما فاطمه(س)محذور نبودند و با این عمل آن خلافت را رسمی نشناختند؛ بنابراین تثبیت تشیع بعد از پیامبر اکرم(ص) با عمل حضرت زهرا(س) صورت گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha