جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین: انقلاب اسلامی ایران با قدرت اسلحه و حمایت شرق و غرب به پیروزی نرسید، بلکه با عوامل ایمان، رهبری، وحدت و امدادهای غیبی پیروزی انقلاب رقم خورد..

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسمی که به منظور گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، امروز در بوئین‌زهرا برگزار شد، اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر فرصت بسیار مناسبی است تا دلایل پیروزی انقلاب اسلامی در بین نسل‌های دوم و سوم انقلاب اسلامی تشریح و تبیین شود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با قدرت اسلحه و حمایت شرق و غرب به پیروزی نرسید، بلکه با عوامل ایمان، رهبری، وحدت و امدادهای غیبی پیروزی انقلاب رقم خورد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ایران، مساجد نقش دانشگاه‌ها را داشتند و مردم مؤمن و انقلابی هم دانشجویان آن به شمار می‌آمدند که با عبادت، بندگی، ذکر و دعا سرو کار داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که انقلاب ما برخاسته از دین است، ادامه داد: برخی از کمونیست‌ها و دنیاپرستان، مدعی انقلاب اسلامی بودند اما ما آن‌ها را جزء انقلاب نمی‌دانیم چرا که انقلاب ما برخاسته از دین است.

وی اذعان کرد: مردم به خاطر برخورداری از ایمان، گرد هم جمع شدند و به خاطر ایمان بالا، خداوند نعمت وحدت را به آن‌ها عنایت کرد؛ وحدتی که برخاسته از دین بود و رنگ و بوی قومی و قبیله‌ای نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نقش رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: رهبری عامل سوم و مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود و پیروی مردم از امام خمینی (ره) ریشه در ایمان و اعتقاد آن‌ها داشت.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: وقتی ایمان، وحدت و رهبری در کنار هم قرار گرفتند، خداوند عامل چهارمی را به مردم عنایت کرد و آن امدادهای غیبی بود.

وی گفت: شهید مطهری در خاطره‌ای فرموده که امام (ره) زمانی که در فرانسه در تبعید به سر می‌بردند، با قاطعیت می‌فرمودند که به لطف و عنایت خداوند ما پیروز هستیم و هیچ شک و تردیدی هم در گفته ایشان وجود نداشت و این‌ها نشان می‌دهد که امدادهای دیگری غیر از محاسبات عادی در کار بود.

این استاد حوزه تصریح کرد: 22 بهمن 1357 آغاز انقلاب اسلامی است و جوانانی که آرزو می‌کنند در آن دوران حضور داشتند باید بدانند که فرصت‌های خدمت بسیاری در انقلاب وجود دارد و باید از آن‌ها استفاده کرد.

وی تأکید کرد: باید به گونه‌ای کار کنیم که عدالت به صورت گسترده و فراگیر در جامعه ترویج پیدا کند و ظلم ریشه کن شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha