پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دانشگاه معارف اسلامی

حوزه/ معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی از تالیف و چاپ ۱۶۲ عنوان کتاب از سال ۸۵(سال تاسیس) در دانشگاه معارف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام حسین ارجبینی در آیین نکوداشت پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه معارف اظهارداشت: خدا را شاکر هستیم به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت های امام راحل و شهدای انقلاب امروز پایه های نظام اسلامی مستحکم تر از گذشته در همه عرصه های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی ، اجتماعی، اقتصادی و ... رشد و نموّ داشته است.

این پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه این دانشگاه از سال 85 موفق به تالیف و انتشار 162 عنوان کتاب شده، افزود: در حال حاضر 57 عنوان کتاب کمک درسی توسط پژوهشگران دانشگاه معارف اسلامی تدوین و آماده چاپ می باشد که به زودی چاپ می شود.

حجت‌الاسلام ارجینی به روند واگذاری تدوین دروس معارف به دانشگاه معارف اسلامی اشاره کرد و گفت:  با قرارگرفتن دروس معارف جزو دروس الزامی دانشجویان در مقطع کارشناسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفت منابع جدیدی تولید شود.

وی ادامه داد: با تشکیل دانشگاه معارف اسلامی در سال ۸۵ رسالت تهیه و تدوین منابع به این دانشگاه واگذار شد.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی، تولید منابع درسی متناسب با رشته‌های مختلف و تولید آثار متفاوت به لحاظ سطح علمی را دو رویکرد این دانشگاه در تدوین این منابع ذکر کرد.

وی به برخی از آثار تازه منتشر شده این دانشگاه اشاره کرد و افزود: تفسیر موضوعی قرآن کریم اثر علی نصیری، تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان اثر مصطفی کریمی، انسان‌شناسی اثر حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و جمعی از نویسندگان، دانش خانواده و جمعیت به نویسندگی جمعی از نویسندگان، آشنایی با دانش اخلاق اسلامی (درآمدی بر فلسفه علم اخلاق اسلامی) اثر مهدی احمدپور، اخلاق در ورزش تالیف علی تاج‌بخش، اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) اثر یحیی فوزی و رویکردی موضوع محور به وصیت‌نامه سیاسی – الهی حضرت امام خمینی(ره) اثر غفار شاهدی از جمله کتاب‌های درسی چاپ شده در سال ۹۵ است که در این مراسم رونمایی شد.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اظهارداشت: کتاب‌های کمک‌درسی چاپ شده نیز شامل بررسی تطبیقی آرامش روانی در قرآن و روان‌شناسی اثر مهرداد کرمی، اصول اخلاقی تربیتی ارتباط گفتاری اثر محمدحسن باجلان، نظام قضایی در تمدن اسلامی تألیف سید روح‌الله پرهیزگاری، امامت در اندیشه محقق طوسی اثر محمد عظیمی، مدل آرامش در اخلاق اسلامی و معنویت‌های جدید تألیف حسین باقری و عشق و دلبستگی از منظر عرفان، اخلاق و تربیت اسلامی اثر یاسین کمالی وحدت است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha