جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

حوزه/ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما دو انتخابات پیش رو داریم و باید مراقب باشیم که از ولایت به خوبی پشتیبانی کنیم، گفت: اگر بی بصیرتی بر ما حاکم شود، در بزنگاه ها می بازیم، لذا برای جلوگیری از تکرار فتنه ۸۸، تقویت فهم و بصیرت سیاسی یکی از وظایف ماست

.به گزارش خبرنگار «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در اجتماع خواهران طلبه استان اصفهان با تبریک ایام دهه فجر انقلاب، اظهار کرد: امیر المومنین(ع) در 25 سال خانه نشینی خود به کادر سازی برای اسلام مشغول بود و از ظرفیت زنان به خوبی در این مدت بهره جست.

وی با بیان اینکه یکی از قدرتهای انقلاب و جمهوری اسلامی حضور فعال شیرزنان و خواهران است، افزود: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» تنها درباره مسائل نظامی نیست و امروز مبلغان نیز مورد مصداق این آیه هستند؛ در زندان های ساواک شیرزنانی را دیدم که سخت ترین شکنجه ها را تحمل کردند، اما از استقامت و هدف دست بر نداشتند و تنها یا زهرا(س) فریاد می زدند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که در کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک بودم برای اینکه از من حرف بکشند همسرم را به زندان آوردند تا شکنجه کنند و زندانیانی مانند من کم نبودند؛ همچنین اولین فرمانده زن سپاه خانم دباغ بود که پیش از انقلاب در زیر شکنجه های ساواک استقامت کرد و امام(ره) این زن را الگویی برای ما معرفی می کند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا تسلیم در برابر عکس العمل ملت ایران و رهبری امام خامنه ای است، ادامه داد: اسلام بر جهان مسلط خواهد شد چه دشمنان بخواهند و چه نخواهند و این وعده ای است که قرآن در سوره محمد(ص) داده است؛ استکبار باید زیر چرخ های انقلاب له شود تا اسلام پیشرفت کند و شاه و صدام ملعون و به دنبال آن استکبار زیر چرخ های انقلاب له شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به اینکه این انقلاب به راحتی به دست ما نیامده و ما وظیفه پاسداری از این امانت الهی را داریم، بیان کرد: در روستای کفران ورزنه اصفهان مادر چند شهید از من تنها دو درخواست داشت یکی حفظ نظام  و دیگری پشتیبانی از ولایت فقیه.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما دو انتخابات  پیش رو داریم و باید مراقب باشیم که از ولایت به خوبی پشتیبانی کنیم، گفت: اگر بی بصیرتی بر ما حاکم شود، در بزنگاه ها می بازیم، لذا برای جلوگیری از تکرار فتنه ۸۸، تقویت فهم و بصیرت سیاسی یکی از وظایف ماست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر اینکه برجام به ما ثابت کرد که آمریکا بدعهد و کذاب است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ما از نظر فرهنگ غنی اسلام بدون خرافه در دنیا پیش می رود و فکرها را تسخیر کرده است؛ از نظر سیاسی نیز در جهان محکم شده و ابتدای انقلاب شعار دادیم "نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی" و همان زمان امام(ره) به ملت های شریف ستمدیده و ملت ایران توصیه کرد که از راه مستقیم الهی که نه به شرق ملحد و نه به غرب ستمگر وابسته است و به راه مستقیم الهی پایبند است، تزلزل در آنها نفوذ نکند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به اینکه این سیاست در جهان شکل گرفته و این معنای استقلال ماست، گفت: ما سر سفره شهدا نشسته ایم و باید دید که چگونه از این نظام و رهبری دفاع کنیم.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی از حیث حکومت در جهان استقرار یافته و دنیای استکباری در جهان نمی تواند بدون حکومت اسلامی در معادلات خود عمل کند و اگر عربستان و وابستگان منطقه تروریست داعشی پرورش می دادند، امروز داعش گلوی خودشان را گرفته است؛ داعش تا 30 کیلیومتری کربلا پیشروی کرده بود، اما با مداخله ایران 400 کیلومتر مجبور به عقب نشینی شد.

وی با بیان اینکه رمز بقای جمهوری اسلامی رمز پیروزی است و دو رکن اصلی آن مقصد غایی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در کشور با وحدت کلمه است، گفت: در این وحدت رگ های بصیرت و علم به قلب ولایت متصل شده و بر همین اساس مرگ بر آمریکا یک دعاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha