جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلسله همایش‌های ارتقاء سطح خانوادگی حوزویان در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام بزرگیان، از برگزاری همایش «تربیت فرزند» ویژه طلاب و روحانیون و همسران آنان، از سوی معونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در اهواز خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری همایش خانوادگی «تربیت فرزند» در اهواز با حضور یکی از کارشناسان برجسته حوزوی، اظهارداشت: توجه به ضرورت‌های موجود در جامعه و لزوم ارتقا بخشی سطح دانش خانواده‌های حوزوی، یک اصل مهم بوده که معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در این راستا مجموعه همایش‌های «راهکارهای ارتقاء سطح خانوادگی حوزویان» برگزار می‌کند.

وی برگزاری سلسله همایش‌های «ارتقاء سطح خانوادگی حوزویان» یکی از برنامه‌های مهم معاونت تهذیب حوزه برشمرد و تصریح کرد: از منظر اسلامی توجه به خانواده حائز اهمیت و جایگاهی بی‌بدیل است، چنانچه فضای خانواده به‌سوی معنویت و کمال سوق داده شود، نسلی سالم و شایسته تربیت خواهد گردید، چه آنکه بی‌توجهی به امور تربیتی خانواده موجب می‌شود تا مهم‌ترین رکن مؤثر در فرایند تربیت انسان با چالش روبه‌رو گردیده و در رسالت دینی و اسلامی خود با مشکل مواجه شود! به همین دلیل تحقق خانواده موفق، نيازمند كسب دانش خانواده و ارتقای مهارت‌هاي لازم می‌باشد، لذا ضرورت امر اقتضا می‌کند تا در زمينه ارتقاء سطح دانش‌ خانواده و توان‌افزايي مهارت‌هاي زندگي طلاب اقدامي مؤثر و مفيد انجام گیرد.

حجت‌الاسلام بزرگیان در ادامه افزود: در همین راستا مدیریت حوزه علمیه خوزستان در تلاش است با استفاده از دیدگاه‌ها و طرح‌های پخته صاحب‌نظران، با طراحی یک بسته کامل در خصوص تحکیم خانواده ضمن ارتقای سطح دانش خانواده در پرتو آموزه‌های دینی و علمی، محیط خانواده‌ها را به‌سوی یک فضای نشاط‌آور و با طراوت رهنمون گردد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، نخستین همایش از سلسله همایش‌های «ارتقاء سطح خانوادگی حوزویان» را «ضرورت آشنایی با مهارت‌های خانوادگی» دانست و بیان داشت: همایش مذکور ماه گذشته با حضور خوب طلاب و روحانیون و خانواده‌هایشان برگزار شد و این ماه نیز دومین بخش از سلسله همایش‌ها با عنوان «تربیت فرزند» اجرا شد که نسبت افراد شرکت‌کننده به قبل، افزایش مطلوبی داشت.

وی افزایش آگاهی روحانیون و همسرانشان نسبت به تربیت فرزند را یک اصل مهم اعلام کرد و گفت: از آنجایی که روحانیون خود تربیت‌کننده نسل جوان جامعه هستند، لازم است که در تربیت فرزندان و کودکان نیز مهارت‌های لازم را کسب کنند که مدیریت حوزه علمیه خوزستان نسبت به این مهم با جدیت کوشا و پیگیر است.

حجت‌الاسلام بزرگیان، در پایان با اشاره به استمرار این‌گونه همایش‌ها، اظهارداشت: قطعاً ارتقاء دانش روحانیون نسبت به مسائل تربیتی و خانوادگی به چند همایش ختم نشده و باید برنامه‌هایی مستمر و کاربردی برگزار شود که معاونت تهذیب حوزه، با جدیت این مهم را دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha