جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اراکی در نشست با جمعی از فرهیختگان و اصحاب رسانه شهر بمبئی

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: وحدت جامعه اسلامی زمینه گسترش پیام عدل و اصلاح در سراسر جامعه بشری را فراهم می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله محسن اراکی که در هند به سر می‌برد امروز چهارشنبه در نشست جمعی از فرهیختگان و اصحاب رسانه شهر بمبئی، با اشاره به فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک حادثه عظیم و فراگیری است که همچنان در فعالیت و ادامه تغییر و دگرگونی در همه ابعاد زندگی انسان ها است.
 وی افزود: تبلیغات رسانه‌ای ابرقدرت‌ها و محاصره فرهنگی، سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران باعث شده که محققان و روشنفکران در سراسر جهان نتوانند به حقیقت این انقلاب و دگرگونی‌های بنیادی و ریشه‌ایی که انقلاب اسلامی در جامعه ایران و منطقه ایجاد کرده است، بپردازند.
 آیت الله اراکی با بیان اینکه شعار انقلاب سه واژه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: دو واژه اول یعنی استقلال و آزادی زمینه‌ساز واژه سوم یعنی جمهوری اسلامی می باشند.
 دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: استقلال بدین معنی است که ملت ایران یا هر ملتی بتواند با تکیه بر امکانات درونی خود و بدون سلطه بیگانگان راه پیشرفت و ترقی را طی کند. آزادی نیز به این معناست که موانع، قید و بندها و زنجیر هایی که مانع پیشرفت جامعه است از دست و پای جامعه باز شود و جامعه راه خود را به سرعت به سوی ترقی باز کند.
 آیت الله اراکی اظهار داشت: شعار سوم انقلاب، جمهوری اسلامی است که این شعار از دو بخش جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده است؛ جمهوریت تأمین کننده اقتدار است و اسلامیت تأمین‌کننده مشروعیت نظام.
 وی افزود: در نتیجه جمهوریت، نظام اسلامی به چنان قدرتی دست یافت که توانست در برابر همه ابرقدرت‌ها ایستادگی کند.
 آیت الله اراکی افزود: ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌گوید "چون جمهوری اسلامی ایران با ما همراه نیست لذا با آن دشمن هستیم"، ما در جواب می گوییم ما با ترامپ و هر نظام ستمگر دیگری همراه نخواهیم بود، آقای ترامپ بداند اگر همراه او و ابرقدرت‌ها همپیمان او بودیم، انقلاب نمی‌کردیم؛ ما انقلاب کردیم که نه تنها همراه آمریکا نباشیم بلکه در برابر استکبار آمریکا و ظلم و ستم بایستیم.
 دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که ملت ایران یکی از قدرت‌های جهان به شمار می رود و در تمام تصمیم گیری‌های جهانی همواره موضع ایران مد نظر قرار می‌گیرد.
 آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: یکی از وظایفی که اسلامیت نظام بر دوش جمهوری اسلامی گذاشته ایجاد وحدت اسلامی است و این وحدت قطعا در ایجاد اتحاد جامعه بشری می تواند اثر گذار باشد.
 وی افزود: اینکه می گوییم وحدت اسلامی به این دلیل است که جامعه اسلامی از لحاظ هویت و روح و جان یکی است و همه مسلمین فرزندان یک پدرند و آن پدر وجود نبی مکرم اسلام است.
  دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اسلام دو پیام عدل و اصلاح را برای بشریت دارد، اظهار داشت: وحدت جامعه اسلامی زمینه گسترش پیام عدل و اصلاح در سراسر جامعه بشری را فراهم می کند.
 در ادامه این نشست حاضرین سوالاتی پیرامون وحدت امت اسلامی و جایگاه نظام جمهوری اسلامی مطرح کردند که آیت الله اراکی به این سوالات پاسخ دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha