جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه انقلابی

حجت الاسلام دلدار با تاکید بر این که طلاب و روحانیون باید از بصیرت کافی برخوردار باشند، تصریح کرد: این بدان معنا است که حوزه انقلابی بیش از دیگران و همچنین قبل از آنان، مشکلات جامعه را دیده و در صدد رفع آنها برآید.

حجت الاسلام علی دلدار در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با اشاره به بحث رویکرد حوزه انقلابی، اظهار کرد: انقلابی ماندن حوزه از تاکیدات مقام معظم رهبری است، که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که طلاب و روحانیون باید از بصیرت کافی برخوردار باشند، تصریح کرد: این بدان معنا است که حوزه انقلابی بیش از دیگران و همچنین قبل از آنان، مشکلات جامعه را دیده و در صدد رفع آنها برآید.

مدیر مدرسه علمیه امام مجتبی(ع)  بیرجند در ادامه از تحصیل 73 طلبه در این مدرسه خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد 57 طلبه در سطح یک و مابقی در سطح دو مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام دلدارضمن تقدیر از سفر حجت الاسلام والمسلمین عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان به بیرجند، عنوان داشت: قطعا سفر این بزرگوار به استان خیر و برکت به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به مشکلات مدرسه علمیه امام مجتبی(ع) شهرستان بیرجند تبیین کرد: ساختمان این مدرسه قدیمی بوده و به لحاظ سخت افزاری و امکانات، شبیه ساختمان "پلاسکو" است.

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) تنها مدرسه علمیه استان است که پذیرش طلاب در آن بالاتر از مقطع دیپلم تحصیلی است، گفت: در زمینه نرم افزاری نیز مشکلاتی در این مدرسه مشهود است.

مسئول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)  ادامه داد: علی رغم تازه تاسیس بودن این مدرسه، سال گذشته رتبه نخست مسابقات علمی استان را کسب کرد. در مسابقات قرآن حوزه های علمیه نیز طلاب مدرسه حائز رتبه های نخست تا چهارم شده اند، همچنین دو تن از طلاب مدرسه جهت شرکت در دوره های حفظ کل قرآن کریم در استان هرمزگان به سر می برند.

حجت الاسلام دلدار در ادامه ضمن اشاره به ضرورت تحول در حوزه های علمیه، افزود: تحول در واقع به روز رسانی حوزه های علمیه است و از سال 74 نیز به عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری مطرح بوده است.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که "بیش از هزار سال پیش، مرحوم طوسی 200 سال از زمان خویش جلوتر بوند"، اظهار داشت: اگر  نتوانیم در حوزه های علمیه تحول ایجاد کنیم، قطعا تحول تحمیلی برای مان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha