جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: خصوصیت حرکت قیام امام راحل بر خلاف سایر قیامها، محور بودن اسلام ناب بود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار اساتید و طلاب خواهران جدید الورد حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه دین از سیاست جدا نیست گفتند: این توطئه ای بود که دشمنان در جامعه ایجاد کردند تا علما را از عرصه سیاست جدا کنند.

 این مرجع تقلید عنوان کردند: امام راحل شخصیتی بزرگ و انقلابی بودند که توانستند خدمات شایسته ای برای اسلام و کشور انجام دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتند: خصوصیت حرکت قیام  امام راحل بر خلاف سایر قیامها، محور بودن اسلام ناب و حرکت مرجعی  زمان شناس بود و همین عوامل منجر به نتیجه شد.  

معظم له به روز 22 بهمن ماه سالروز پیروی انقلاب اسلامی اشاره کردند و بر حضور پرشکوه مردم در این روز تاکید کرده و  ابراز داشتند: نظامی که در ایران است با نظامهای دیگر فرق می کند و  لازم است همه آحاد ملت دراین روز به صحنه بیایند و از جنایت های غرب و عوامل آنها اعلام انزجار کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: حوزویان  هم همراه با سایر مردم ایران اسلامی در روز 22 بهمن به صحنه خواهند آمد و حمایت خود را از آرمانهای انقلاب و امام راحل اعلام خواهند کرد.

معظم له با بیان اینکه حضور مردم، توطئه های دشمنان را خنثی و ازبین خواهد برد گفتند: رسالت حوزه علمیه همان رسالت پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) است، باید با تلاش و کوشش سعی کرد، مانند ائمه اطهار(ع) در جامعه تبلیغ کرد.

 ایشان طلبگی را از شغل های مهم در میان سایر شغلها عنوان کردند و افزودند: طلبگی نعمت بزرگ است. باید قدر آن را دانست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلبگی نیازمند به عواملی چون اخلاص، تقوا، اراده قوی، همت بلند و رسیدن با بالاترین درجات اخلاق، نظم و قوی شدن در علوم پایه حوزه است، اظهار داشتند: علم به وسیله اخلاص و  تهذیب  نفس هویت پیدا می کند.

معظم له جهاد و تبلیغ را دو سلاح برای  ترویج  دین عنوان و بر برگزاری کرسی درس اخلاق در حوزه  تاکید و آن  را  ضروری دانستند.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه  طلبه ای در فعالیت خود موفق است،  ابتدا  اخلاق دینی را در خود تجلی دهد، افزودند: تبلیغی اثر بخش و مفید است که متکلم آن عامل به عمل باشد.

 ایشان بر هجرت طلاب به شهرها و روستا تاکید و از عدم هجرت برخی طلاب برای انتقال مفاهیم دینی  انتقاد کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی  برلزوم تربیت  فقیه در حوزه تاکید کردند و آن را گام مهم در رشد حوزه ها دانستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha