سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که رسانه‌ها در ایام‌ دهه فجر اخلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند، گفت: ایام دهه فجر فرصتی برای انتقال پیام انقلاب به نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه اخلاق رسانه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تبریک موفقیت‌های اخیر بسیج رسانه، اظهار کرد: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی باید همه دغدغه‌ رسانه‌ها، پیرامون این ایام و برجسته کردن پیام‌های انقلاب باشد.

وی با تأکید بر این‌که رسانه‌ها در ایام دهه فجر اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن است و این ایام فرصت بسیار مناسبی برای ترویج و تبیین پیام‌های انقلاب است.

امام‌جمعه قزوین با بیان خاطراتی از ایام انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: سال 54 طلبه‌های مدرسه فیضیه به محاصره عوامل رژیم درآمدند و با وجود این که یقین داشتند مورد ضرب و شتم قرار خواهند گرفت، از رسالت دینی و الهی خود که همان حمایت از انقلاب بود، کوتاه نیامدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: طلبه‌ها و مبارزان دوران انقلاب به حدی از حمایت و پشتیبانی بی‌بهره بودند که حمایت زبانی یک دانش‌آموز آن‌ها را خوشحال می‌کرد و این‌ها مظلومیت‌هایی بود که وظیفه داریم به نسل‌ جوان منتقل کنیم.

وی افزود: رجل رسانه‌ای انقلاب در دوران مبارزات انقلابی، جان برکفانی بودند که می‌دانستند کارهایی که انجام می‌دهند ممکن است به قیمت جانشان تمام شود، با این حال اعلامیه و نوارهای کاستِ سخنرانی‌هایِ امام خمینی (ره) را به دست مردم می‌رساندند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اذعان کرد: مهم‌ترین ابزار رسانه در ایام مبارزات انقلابی، اعلامیه و نوارهای کاست بود، اما عواملی وجود داشت که این رسانه‌ها از اثرگذاری بسیار بالایی برخوردار بودند.

امام‌جمعه قزوین در ادامه به عوامل اثرگذار بودن فعالیت‌های رسانه‌ای در ایام انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین ویژگی نیروهای مبارز و اهالی رسانه های دوران مبارزات انقلابی، آزاده بودن آن‌ها بود به طوری که هیچ ترس و هراسی از عواقب فعالیت‌های خود نداشتند.

وی تأکید کرد: امروز هم رسانه‌ها باید همان مشی آزادگی را در پیش بگیرند تا بتوانند اثرگذار باشند و فعالیت‌های رسانه‌ای آن ایام را در قالب گزارش و مقاله منتشر نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: یکی از وظایفی که در این ایام داریم سر زدن به زندانیان سیاسی دوران مبارزات علیه رژیم شاه است چرا که اگر رسانه‌ها خاطرات آن ایام، شکنجه‌ها و جنایت‌های رژیم را منتقل نکنند، از یادها خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اخلاص را دیگر ویژگی مبارزان دوران انقلاب برشمرد و بیان کرد: اخلاص مبارزان انقلابی سبب اثرگذاری فعالیت‌های آن‌ها شد و اگر این ویژگی در هر حوزه‌ای پیگیری و دنبال شود، یقیناً اثر مطلوبی را بر جای خواهد گذاشت.

وی ابراز کرد: شجاعت یکی دیگر از ویژگی‌های مبارزان و فعالان حوزه رسانه در ایام انقلاب بود و آن‌ها برای تحقق رسالت‌های دینی و انقلابی از هیچ چیزی واهمه نداشتند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که حق‌مداری دیگر ویژگی مبارزان دوران انقلاب بود، افزود: آن‌ها هیچ‌گاه بر مبنای منافع حزبی و جناحی عمل نمی‌کردند و تنها به رسالت دینی و انقلابی خود عمل می‌کردند و امروز هم رسانه‌ها همین شیوه را باید دنبال نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) می‌فرماید هیچ آدم عزتمندی حق را رها نکرد مگر آن که به ذلت کشیده شد و هیچ آدم ضعیفی به حق روی نیاورد مگر آن‌که صاحب عزت و بزرگی شد.

وی با تأکید بر این‌که اگر پای حق ایستادگی کنیم، هیچ‌گاه ذلیل نخواهیم شد، بیان کرد: باید عزت را از خداوند طلب کنیم و خداوند تأکید کرده آن‌هایی که عزت را جز از خدا طلب می‌کنند، عذاب دردناکی نصیبشان می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: انسان‌ها هیچ‌گاه برای این‌که صاحب عزت شوند نباید به سمت ظالمان دست دراز کنند اما متأسفانه گاهی شاهدیم که برخی برای عزتمند شدن دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: حق‌مداری و عزت را از خدا خواستن، ارکان و اصول فعالیت‌های رسانه‌ای محسوب می‌شود و همه کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید این اصول را دنبال کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha